Velkommen til Zuccarellostiftelsen

Nytt medlem

Zuccarellostiftelsen ble etablert i 2016, og er et personlig initiativ fra en av Norges største hockeyprofiler – NHL-spilleren Mats Zuccarello. Siden han som femåring tok sine første ustøe skøytetak har Mats tilbragt utallige timer på isen, og han har fått være del av et idrettsfellesskap som har gitt ham enormt mye glede.

Zuccarellostiftelsen jobber for at ingen barn i Norge skal stå på sidelinjen, gjennom å støtte barn og ungdom inn i organisert eller egenorganisert idrett og fysisk aktivitet. Det unike med oss er blant annet at vi støtter enkeltindivider direkte; mammaer og pappaer som sliter med å betale det det koster å ha barna i idretten f.eks. Det er dessverre forbundet mye skam til det å ikke ha råd til det "alle liksom skal ha råd til" her i rike Norge.

-Vi ønsket å bli medlem av Sponsor- og Eventforeningen fordi vi ønsker å bli flinkere til å synliggjøre oss som en organisasjon som knytter bedriftens samfunnsansvar opp mot merkevarebygging, og fordi vi ønsker å knytte til oss mer kunnskap og kontakter innen bransjen, da vi bl.a. arrangerer en golfturnering som vokser for hvert år, og kan ha behov for rådgivning/kompetanse på event-feltet.

Og selvsagt fordi vi tror det er et veldig bra nettverk for oss å være i med muligheten til å ha det gøy med andre bransjekollegaer, sier Kristine Alcocer-Lind, daglig leder i Zuccarellostiftelsen.