Veidekke er ny sponsor

Norges Skiforbund Langrenn og Veidekke har inngått en ny sponsoravtale for menn sprint.

Siden 2013 har Veidekke vært generalsponsor for regionlagene til Norges Skiforbund Langrenn under paraplyen Team Veidekke. Nå utvider de sitt engasjement med å støtte de beste mannlige sprinterne, skriver skiforbundet.no.

Skiforbundet melder videre at når Veidekke nå utvider satsingen med de beste mannlige sprinterne er det for å gi dem best mulige forutsetninger frem mot OL og i den påfølgende VM-sesongen samt å inspirere alle medarbeidere i Veidekke til å være i mer aktivitet.

- Vi har en stolt og lang historie med langrenn i Veidekke, og gleder oss over å kunne være på lag med både med de nest beste, og de beste foran to svært viktige sesonger. Avtalen gir Veidekke tilgang på noen av de beste i bransjen når det gjelder trening, kosthold og ernæring, og det spiller godt sammen med arbeidet som legges ned av vår egen bedriftshelsetjeneste og bedriftsidrettslag, sier konsernsjef i Veidekke, Arne Giske.

Landslagssjef Vidar Løfshus forteller at samarbeidet med Veidekke sikrer det økonomiske grunnlaget for å utvikle norsk langrenn videre.

Avtalen har en varighet på to år.

(Kilde: skiforbundet.no)

31. oktober 2017