Uka skal gi mere plass

- Til sammen er event marketing og sponsing så store i det norske reklamemarkedet at vi vil ta større plass, sier daglig leder Hege Mauroy i Sponsor- og Eventforeningen.

Om Sponsor- og Eventuka

Bransjen vår fortjener all den oppmerksomhet den kan få, sier Marcus Håkonsen i Nine Yards

I forrige uke kunne vi fortelle om åtte nye priskategorier i selve Sponsor- og Eventprisen og fagspesifikke juryer til dette formål. Vi delte også nyheten om den nye Sponsor- og Eventuka som skal omkranse hoveddagen. Du kan lese det HER

Fra siste IRM-tall vet vi at 28% av norsk reklameomsetning kommer fra sponsing og event marketing.

Mauroy forteller:

- Bredden og mulighetene innen opplevelsesmarkdesføring er dessuten på mange måter uendelige. Dette vil vi gi rom for å vise og posisjonere oss ytterligere. Derfor utvider vi vår årlige bransjesamling til flere arrangementer utover den store dagen & kvelden, som jo er 4. mars.

Ved å lansere Sponsor- og Eventuka, den første uken i mars, vil bransjen kunne delta på flere arenaer med faglig påfyll, inspirasjon og nettverksbygging i dagene før og etter, om de vil.

- Ukeideen ble introdusert for oss av Nine Yards og Nucleus PR. Den likte vi meget godt, forteller Mauroy.

Managing Director og partner i Nine Yards, Marcus Håkonsen, forteller følgende:

- Bransjen vår fortjener all den oppmerksomhet den kan få. Det ligger et mangfold av muligheter for alle involverte, når vi sammen kan være med på å løfte frem opplevelsesmarkedsføringen som vi alle elsker og tror på. Idéen Sponsor- og Eventuka er, sånn sett, vårt bidrag. Kult at foreningen liker den og velger å sette det ut i live, sier han.

Mulighetene i Sponsor- og Eventuka vil bli sluppet etter hvert.

- Det aller viktigste i den uken er og forblir, selveste stordagen på onsdag 4. mars. Den kan du melde deg på, til rabattert pris, allerede nå. Du gjør det HER, avrunder Mauroy.

21. november 2019