Tusen i Chicago

IEG - konferansen gikk av stabelen i forrige uke med tusen deltakere fra rundt tyve land. To av de tusen var fra Medvind Eventbyrå og Holmenkollen Skifestival.

Dette var første gang henholdsvis Byråleder i Medvind Eventbyrå Lars Rosenberg og Ansvarlig marked og salg i Holmenkollen Skifestival Vibeke L. Kittel-Nielsen, deltok.

Vi har spurt dem hvilket inntrykk de sitter igjen med.

- Jeg opplevede IEG som en meget relevant arena både med tanke på sponsing/sponsorater, men også veldig inn mot event. Det var flere caser/foredrag som var meget relatert også mot dette, og spennende å se hvordan de både lager arrangementer i liten og stor skala rundt sponsorater, sportsbegivenheter, influencers, magasiner og hva folk tenker om fremtiden, forteller Rosenberg.

- Det var mange spennende merkevarer og store personligheter innenfor både sponsing og event som holdt foredrag. Jeg har med meg i hvert fall tre ting i verktøykassen som jeg vil bruke fremover innenfor våre arrangement/konferanser, sier han.

IEG-konferansen strekker seg over tre fulle dager med plenumsesjoner, og mange valgfrie parallelle - i tillegg til en mengde rundbordsprater og interessegrupper. Man kan også delta på en halvdags pre-conference.

Også tre foredrag gjorde spesielt inntrykk på Rosenberg. To av dem har han felles med Kittel-Nielsen.

- Al Guido, President i San Francisco 49ers (amerikansk fotball) holdt en veldig spennende presentasjon ”Finding Gold at the Intersection of Brands, Teams, Events and Tech”. Guido har vært konsekvent, nyskapende og utfordret forandringer igjennom hele sin karriere. Hans historie, ambisiøse engasjement og holdning var veldig inspirerende, forteller Kittel-Nielsen.

- I tillegg ble jeg fascinert av suksessen til 23 Stories og 29Refinery. Erica Boeke og Albie Hueston, delte ”10 Golden Rules of Experiental”, som jeg kommer til å ta med meg hjem. Jeg tror definitivt at autentiske og interaktive opplevelser/storytelling bidrar til effektiv og verdiskapende og markedsføring, sier hun.

Det tredje foredraget som Rosenberg fremhever er Marketers Are from Mars; Influencers Are from Venus - med Jonathan Cloonan, Vice President of PLAYA; William Finkel, Vice President of Business and Legal Affairs, Fullscreen Media; Jon Huang, Owner, Manny the Frenchie.

Manny the Frenchie er verdens mest kjente franske bulldog på nettet – med en mengde følgere på mange sosiale plattformer.

- Jeg hadde høye forventninger til IEG, og deltagelsen har stått til forventningene! Det var gøy å treffe likesinnede og spennende med faglig påfyll. Mange av gjesteforedragsholderne kom fra idretten, noe som gjorde IEG ekstra aktuell for meg og Holmenkollen Skifestival, sier Kittel-Nielsen.

Det kommer flere inntrykk fra IEG-konferansen i neste uke.

 

 

Tekst: Hege Mauroy

19. april 2018