Tripling for VG-spons

I år tredobler VG sine sponsoratinnteker, bekrefter spons-sjef Simen Gjerstad i VG til Kampanje.

Sponsing er Norges nest største reklamekanal, kun slått av de digitale, jmfr tall fra IRM for 2017. Sponsormarkedet er forventet fortsatt å øke, med 3,1% i 2018, i følge prognose fra Sponsor Insight.

Kampanje skriver at nå tar også VG et stadig større del av sponsorkaken. I år tredobler VG sponsoratinntektene sine bekrefter spons-sjef Simen Gjerstad i VG.

- Vi ser ut til å passere 60 millioner i år, opp fra 20 millioner i fjor, sier Gjerstad.

Han forteller at økningen i inntekter henger sammen med antallet store sportsbegivenheter der spons har en naturlig plass, men at kundene ikke ville vært interessert om de ikke kunne vise til resultater og gode måter å gjennomføre på.

- Både OL og fotball-VM har vært store redaksjonelle suksesser som har naturlige kommersielle uttak og spennende aktiveringsmuligheter, sier Gjerstad til Kampanje.

VGTV trekkes også frem som inntektsbringer, der de har eksperimentert med flere konsepter det siste året for å finne en naturlig passform på det kommersielle innholdet. 

- Vi rigger for mer spons og konsept i Schibsted, uten tvil. Vi mener at våre kanaler er et berikende supplement til mer tradisjonelle kanaler for spons, avrunder Gjerstad.

(Kilde: Kampanje)

 

 

Tekst: Hege Mauroy

27. august 2018