Tre nye inn i styret

I går ble det valgt nytt styre i Sponsor- og Eventforeningen. Både kultur, idrett og sosio styrkes med de tre nyvalgte.

Sponsor- og Eventforeningen skal være en arena for å fremme forståelsen for sponsing og event som fagområde.

- Sponsing og eventmarketing står for godt over en fjerdepart av det norske reklamemarkedet. Vi ønsker videre verdiskapning og er derfor veldig glade for å ha disse tre med på laget. Med sin varierte kommersielle bakgrunn og brede erfaring vil deres kompetanse ha stor verdi for hele foreningen og for de spesifikke sektorene spesielt, sier styreleder i Sponsor- og Eventforeningen, Gunnar Nybø.

De tre nyvalgte er Siri Nodland, generalsekretær i Norges Innsamlingsråd, Iren Kjus som er markedssjef arrangement & sponsoransvarlig i Norsk Toppfotball og Jørgen Roll, administrerende direktør i Oslo Konserthus.

Nybø, som selv ble gjenvalgt på årsmøtet i går, trer inn i sin tredje periode som styreleder og har til sammen vært i foreningens styre i åtte år.

- Jeg er ydmyk over å ha fått tilliten til å lede foreningen videre og ser frem til å samarbeide med hele det nye styret for å bidra til å skape verdier for medlemmene og bransjen som helhet. Nå har vi et styre som komplementerer hverandres ferdigheter og som skal legge en ny to års strategi for å videreutvikle foreningen, sier Nybø.

Sponsor- og Eventforeningens styre består nå av:

• Gunnar Glavin Nybø, styreleder, administrerende direktør i Bygg Reis Deg
  • Lars Brockstedt Svendsen, partner i Sponsor Insight
  • Ann-Kristin Syversen, sponsorsjef i TINE
  • Tine Birkeland Westby, director of Marketing & Communication i Scandic
  • Stian Grøstad, sponsorsjef i Gjensidige Forsikring
  • Tron Ivar Mathisen, Leder Experience i 6. Sans
  • Linda Eng Strand, Leder Samfunnskommunikasjon, sponsor og event i Norsk Tipping
  • Siri Nodland, generalsekretær i Norges Innsamlingsråd
  • Iren Kjus, markedssjef arrangement & sponsoransvarlig i Norsk Toppfotball