Tre kjappe med Vilgunn

Om trender, endring – og hvis hun kunne velge fritt. Les hva Vilgunn Kronstad, Partneransvarlig MINIØYA mener.

Partneransvarlig Vilgunn Kronstad

Hva mener du blir den største trenden innen spons og event i 2019?

• Jeg er overbevist om at vi vil se en positiv utvikling i aktiviseringen av sponsorater og eventer der flere vil satse på kreative konsepter som involverer og gir økt verdi i uttaket. Mindre giveaways og logoeksponering, mer fokus på magiske møter mellom profesjonelle aktører og publikum. Stadig flere bedrifter klarer å få frem sine kjerneverdier i partneravtaler og lager konsepter som lever lenge. Dette tror jeg vil bli enda mer profesjonalisert i tiden som kommer. Videre vil det bli stadig mer aktuelt å ta ut aktiviseringen på spons og event i virale kampanjer og ikke minst i egne kanaler.

Hva tror du blir de største endringen innenfor sponsor- og eventbransjen de neste 10 årene?

• Miljø- og sosioengasjement er noe av det som vil prege bransjen også de neste 10 årene. De bedriftene som gjør gode tiltak innenfor disse rammene, vil skille seg ut. I Miniøya ser vi at publikum blir stadig mer bevisst på bærekraft, ombruk og sosiale engasjement. Arrangører, sponsorer og støttespillere får høye forventninger til sosialt ansvar og miljøbevissthet og vil i større grad implementere dette i alle deler av organisasjonen.

Om du fritt kunne velge en sponsor, et objekt – eller et event å jobbe med, hvem/hvilket ville du valgt?

• Jeg er utrolig imponert over den reisen Bislett Alliansen har tatt. Et grønt skifte som har vært helhetlig og virkelig godt gjennomført. Det hadde vært gøy å ta en organisasjon gjennom en lignende prosess.

21. mai 2019