Tre kjappe med Björn

Om trender, endring og fritt valg: Nå får vi økonomi- og administrasjonsansvarlig Björn Kirsebom i Sponsormegleren sine tanker om fremtiden innen spons og event.

Björn Kirsebom

Hva mener du blir den største trenden innen spons og event i 2019?

• 2019 mener vi blir året der for alvor eSport blir et av de mest attraktive sponsorobjektene på markedet.

Hva tror du blir de største endringen innenfor sponsor- og eventbransjen de neste 10 årene?

• Vi tror de ulike myndighetene rundt om i verden kommer å regulere sponsormarkedet i høyere grad på lik linje med andre regulerte markeder; f.eks. de finansielle markedene. De kommer stilles mye strengere krav på transparens og dokumentasjon for å unngå skattefusk, pengevask, korrupsjon og andre aktiviteter som kan hindre et fritt og velfungerende marked.

Om du fritt kunne velge en sponsor, et objekt – eller et event å jobbe med, hvem/hvilket ville du valgt?

• Et potensielt vinter-OL i Sverige 2026; Stockholm/Åre er mest sannsynlig en av to søkere etter at den svenske regjeringen nylig leverte inn den nødvendige sikkerhetsgarantien. Et vinter-OL så nærme hjemmebane hadde skapt et enormt engasjement og vært et fantastisk attraktivt produkt for veldig mange norske bedrifter.

8. mai 2019