To priser til Øyafestivalen

3 mars ble A Greener Festival Awards 2019 arrangert i London, og Øyafestivalen vant to av de høythengende prisene.

Både hovedprisen, International Greener Festival Award, og AGF Circular Festival Award (for reduced waste & resourcefulness) ble tildelt Øyafestivalen for deres arbeid med å lage bærekraftig festival.

- Dette er en enorm inspirasjon til videre miljøarbeid og bærekraftig festivalutvikling, skriver festivalen selv på sine nettsider.

- Dette er et resultat av samarbeid mellom alle som jobber med festivalen, partnere, leverandører og Oslo by. Vi har oppnådd dette ved å tro på at vi kan få til ting som virker umulig. Stor takk til vår samarbeidspartner Natur & Ungdom, og Øyas baravdeling for den fantastiske jobben med gjenbruksglass, som bidro til at det var mulig å vinne AGF Circular Festival Award i tillegg til hovedprisen, sier Miljøsjef Mia Frogner som var til stede under utdelingen.

Kilde: oyafestivalen.no

9. mars 2020