To nye år med Freeski

DNB fortsetter som hovedsponsor for NOR Freeski i to nye år.

Den nye avtalen strekker seg til 2020, og begge parter skal videreutvikle samarbeidet, det skriver skiforbundet på sine egne nettsider.

- NOR Freeski og denne nye generasjonen med utøvere er helt i verdenstoppen. Det er mange unge som har disse som sine store idoler og forbilder. Laget har flere utøvere som har levert strålende resultater over mange år, sier Sponsorsjef i DNB, Tina Wesselsen.

- Dette gir oss gode muligheter til å skape engasjement og til å gi kundene gode opplevelser. Det er slik vi ønsker å bruke sponsoratene våre, og vi er nå klare til å videreutvikle samarbeidet, fortsetter Wesselsen.


Tina Wesselsen

DNBs «Ung satsning» ble etablert i 2011 og har siden vært en av deres tre hovedsatsninger. Samarbeidet med Freeski skal fortsette å befeste posisjonen blant en yngre målgruppe, skriver skiforbundet.

- Vi skal sammen skape mer engasjement for liten og stor i bakkene rundt omkring i landet. Kundenes familie skal for eksempel kunne få gode priser på både skikort og skikurs, samt få innføring i denne fremtidsrettede sporten. Sammen med landslagsutøverne skal vi bygge engasjerende innhold til kanalen vår #dnbung, sier Wesselsen.

Prosjektleder for NOR Freeski, Christoffer Schach, er glad for den nye avtalen.

- Det gir trygghet for at vi kan videreføre den satsingen som er gjort de siste årene. DNB har vært med fra starten, og vi er nesten blitt som en «familie». Vi er stolte av å ha en av Norges mest kjente merkevarer med på laget, og at de fortsatt ser verdien av en ny idrett.

 

Kilde: Skiforbundet

Tekst: Julie Skrøder

18. okt 2018