Ti tusen til deg?

- Det er veldig enkelt å søke om stipendet, så bare gjør det, oppfordrer daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen, Hege Mauroy.

Foreningen åpner også i år for å få tildelt stipend. Fagstipend kan søkes av personer som arbeider i medlemsbedrifter/organisasjoner.

Stipendet er på kroner 10.000. Søknadsfristen er 15. november. Hvem som får tildelt stipendet avgjøres av styret innen utgangen av året.

- Det er gode penger å spe på med. Kanskje de gjør at du får gjort noe du egentlig har hatt lyst til lenge, men som budsjettmessig har vært vanskelig, sier Mauroy.

Hege Mauroy

Opp gjennom årene har flere brukt stipendpengene til å dra på IEG-konferansen i Chicago. I fjor dro Miniøya til Lollapalooza Berlin. Medlemmer av foreningen kan se rapporter derifra HER.

Kriteriet for å få stipend, er at det søkes om noe som anses som faglig relevant i forhold til foreningens formål: "Sponsor- og Eventforeningen skal være et forum for kompetanseutvikling, erfaringsutveksling og inspirere til økt forståelse for og innsikt i bruk av sponsing og eventmarketing som fagområde.»

Siste som fikk tildelt stipend er Anna Hereid i Den Norske Opera & Ballett.

- Denne gang kan de kanskje bli dine, men da må du søke innen 15. november, avslutter Mauroy.

Les mer og søk HER

Ikke-medlem? Få sjansen til stipend – bli medlem!

Tekst: Julie Skrøder

25. oktober 2018