Ti på Iren

Iren Brynhildsen jobber som markedssjef i Norsk Toppfotball på Ullevaal Stadion.  Som liten var drømmen å bli profesjonell sprangrytter, og Richard Gere var kar, det.

Iren er fra Tønsberg, og har utdannelse innen reiseliv, markedsføring og salg. Tidligere har hun jobbet i både VG, TV 2 og SATS Elixia. Siden 2006 har hun jobbet som markedssjef i Norsk Toppfotball.

NTF er interesseorganisasjonen for de 32 fotballklubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen. NTF skal bidra til å utvikle klubbene hver for seg og samlet, og har som mål å utvikle toppfotballen som næring sportslig og kommersielt.

- Som markedssjef jobber jeg tett ut mot de ansatte i klubbene på marked, media og arrangement. Jeg er også ansvarlig for å følge opp og aktivere våre sponsoravtaler, sier Iren.

Til oss, forteller Iren at det hun liker aller best med jobben sin er det at hun får jobbe med mange dyktige mennesker.

- Sammen jobber vi for å utvikle toppfotballen og øke interessen og verdien av vårt produkt. Det er selvsagt gøy å jobbe med et produkt som alle har en mening om og som har så stort potensiale for videreutvikling.

På spørsmål om hvem drømmesponsoren er, legger hun ikke skjul på at det er Red Bull.

- Jeg synes det hadde vært utrolig spennende å få jobbe med dem. Det er en sponsor som tør å gå nye veier, de utfordrer tradisjonell sponsing og de er gode på aktivering og action i alle kanaler med spennende utøvere innenfor mange kategorier. De treffer ungdommen, forteller Iren.

10 kjappe med Iren:

Hvilket ord skriver du oftest feil?

• Det hender at abonnement kommer ut som abbonement!

Hva skulle du bli når du ble stor?

• Drømmen var å bli profesjonell sprangrytter med stor hestefarm i England, hester var min store lidenskap i barndommen

Hvilken «kjendis» hadde du crush på?

• Richard Gere...i En offiser og en gentleman og Pretty Woman

Hva er din favorittlåt?

Hva måååå du ha om morgenen?

• Dusj, kaffe og yoghurt med musli

Hvem skulle spilt rollen som deg?

• Renée Zellweger. Eller Meg Ryan!

Hva var livretten din som liten– og hva er livretten nå?

• Som liten var det grillmat. Nå er det sjømat – og gjerne laks, i alle varianter

Din morsomste opplevelse eller erfaring med spons – eller event?

• Min morsomste erfaring med event var da vi arrangerte Norges største event i 2012, «Ukens kamp» med alle klubbene i begge våre ligaer. Sammen med JCP Event reiste vi fra Alta i nord til Kristiansand i sør og arrangerte 3 dagers eventer i alle byene. Fredag var vi med klubbene på skolebesøk og på kjøpesenteret, lørdag hadde vi familie-event med A-lagene i byene og søndag hadde vi arrangement før kampene. Det var Bieber tilstander i mange av byene da våre spillere ankom arrangementene – det var gøy.
  • I 2017 har vi lansert Fanzone i Eliteserien, et tilbud til familier og ungdom med aktiviteter og underholdning 2 timer før kampene – det er også gøy!!

Gitt at du skulle hatt en annen jobb?

• Jeg kunne godt tenke meg å jobbe som rådgiver for ungdom som faller ut av skolesystemet, motivere dem til å fortsette skolegang eller få de ut i arbeid. Det er altfor mange som faller ut av systemet i dag og økende arbeidsledighet blant de unge. Mange av våre klubber for eksempel, jobber med flotte samfunnsprosjekter, ett av dem er «Ung i jobb», klubbene tar inn ungdom i klubbene og hjelper de til å skrive CV, søknader og de får jobbe i klubbene til de finner jobber eller er motiverte til å gå tilbake til skolebenken.

Har du ett spørsmål du gjerne vil bli stilt?

• Dette er fra Red Bull, vi ønsker å gå inn som sponsor i Eliteserien. Har du tid til å møte oss neste uke?

Da vet vi det om Iren.

Tekst: Atosa Borghan