Ti på Christian

Christian Waaler jobber som markedsansvarlig i Norge for Craft Sportswear. Han drømte han om å bli verdens beste alpinist, ”kjendiscrushet” varierte fra uke til uke, og livretten var Spaghetti Bolognese.

Craft Sportswear er i dag en av de største leverandørene innen løps-, sykkel- og langrennsbekledning. Kolleksjonene baseres på deres merkevareverdier: Funksjon, Innovasjon og Design.

- Det er givende å jobbe med et marked og produkter man er genuint interessert i. Som ivrig syklist og skiløper på hobbynivå, er det et privilegium og jobbe med produkter som skal hjelpe forbrukeren til å ha en behagelig treningsøkt under alle værforhold og intensitet. Vi er et godt team som jobber med Craft, med mye guts og erfaring. Skulle gjerne hatt færre timer på kontoret og flere timer «på veien», sier han.

I en perfekt verden der du kan velge fritt: Hvilket sponsorobjekt vil du veldig gjerne ha?

- Jeg mener det er veldig viktig at det er god match i profil og verdier mellom sponsor og sponsorobjekt. Vi er så heldig at vi har en personlig hanskeavtale med Marit Bjørgen, som jeg mener er perfekt for oss. Utover det tenker jeg at friidretsutøverne Karsten Warholm og Amalie Iuel kunne vært spennende sponsorobjekter i fremtiden.

10 kjappe med Christian:

Hvilket ord skriver du oftest feil?

• Det er nok navnet mitt, blir ofte Christain, Christina etc.

Hva skulle du bli når du ble stor?

• Alpinist, verdens beste!

Hvilken «kjendis» hadde du crush på/forelsket i ungdommen?

• Så vidt jeg kan huske var det mange og det varierte fra uke til uke.

Hva er din favorittsang/låt – evt med hvem?

Hva måååå du ha om morgenen?

• Kaffe!

Hvem skulle spilt rollen som deg?

• Atle Antonsen, det kunne blitt bra.

Hva var livretten din som liten– og hva er livretten nå?

• Spaghetti Bolognese. Fremdeles glad i pasta, men god sushi trumfer det.

Din beste/morsomste/verste opplevelse eller erfaring med spons – eller event?

• Beste erfaring er nok samarbeidet Kombinertlandslaget, Aktiv mot kreft og det vi gjorde under VM i Lahti der barn på Rikshospitalet fikk tegne tegninger som prydet skidressen. Målet var å øke kjennskap til Pusterommene Aktiv mot kreft bygger på sykehusene for kreftsyke og pårørende, samt samle inn penger til Pusterommet utendørs på Rikshospitalet.

Gitt at du skulle hatt en annen jobb?

• Ettersom plan A (ref. tidligere spørsmål) gikk i vasken, føler jeg dette er en topp plan B. 😊

Har du ett spørsmål du gjerne vil bli stilt?

• Jobbe for å leve eller leve for å jobbe?

Da vet vi det om Christian.

Tekst: Atosa Borghan

19. april 2017