Team Coop Hitec Products

Team Coop slår seg sammen med kvinnelaget Team Hitec Products, og lanserer det nye kvinnelaget Team Coop Hitec Products.

Coop fortsetter satsningen for like muligheter i idretten ved å styrke sin posisjon på sykling.

- Coop har fokus på at det skal være like muligheter i idretten, det er viktig for Coop som samfunnsaktør og som sponsor. Coop er eid av folket, og nesten 70% av våre kunder er kvinner. Derfor er dette også viktig for vår forretningsvirksomhet, sier Vegard Dahl Hansen, Sponsorsjef i Coop Norge.

- Team Coop skal være folkets lag, og derfor var det på tide vi fikk til dette nå. Og vi tror timingen er god - sporten vil utvikle seg enormt de neste årene. Om et par uker sykler Team Coop Flandern Rundt og deretter det som er tidenes første Paris – Roubaix for kvinner. Det er nå det starter, fortsetter han.

Det har vært naturlig for Coop å henvende seg til det eneste profesjonelle damelaget i Norge, Team Hitec Products.

- Vi er svært stolte av vår nye satsing – laget blir viktig i vår kamp for like muligheter i idretten, og vi er sikre på laget vil bidra til mange stolte øyeblikk for Coops ansatte og medeiere fremover, sier Gøril Joys Johnsen, Viseadministrerende direktør i Coop Norge.

Ettersom Coop allerede satser på sykkel med kontinentallaget Team Coop, var det naturlig å samkjøre kreftene mellom lagene som begge har base i Stavanger/Sandnes-området hvor Norges første velodrom snart står klar.

- Begge lagene har mye å hente på å samkjøre ressursene og samle kompetansene sine på tvers av kjønn, med målsetning om å bedre prestasjonen til alle rytterne, sier Stein Ørn fra Team Coop.

Team Hitec Products er veldig glade for Coops satsning på like muligheter. For dem betyr dette bedre forutsetninger for å fortsette satsningen på rytternes utvikling, og ikke minst, utvekslingen av ressurser og kompetanse.

- Vi er veldig glade for å ha fått en solid partner som Coop med oss på laget. Sykkellaget Team Coop har vist en kontinuitet og entusiasme for sykkelsporten over mangfoldige år som er beundringsverdig. Coop tenker langsiktig og stort, og sammen kan vi bygge en sterk konstellasjon, sier Karl Lima, Team Manager i Team Hitec Products.

- Vi skal fortsatt være plattformen for de beste norske kvinnelige syklistene, kombinert med internasjonale stjerner, fortsetter hun.

Lagene inngår et samarbeid med umiddelbar virkning, og Team Hitec Products skifter navn til Team Coop - Hitec Products.

Toppbilde: Coop Norge.

29. mars 2021.