Sykkelrabatt til medlemmer

- For tre år siden fikk Bergen tildelt sykkel VM i konkurranse med tre andre byer. Om tre måneder går de live og du kan få spesialpris, forteller Hege Mauroy, daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen.

Bergen fikk tilslaget i september 2014 da de konkurrerte med Bogotá i Colombia, Innsbruck i Østerrike og Melbourne i Australia.

I følge Bergen2017 blir Sykkel-VM det største sommeridrettsarrangementet Norge har vært vertskap for. Mesterskapet består av 12 øvelser fordelt på ni konkurransedager. Over 1150 utøvere fra cirka 80 nasjoner deltar og det ventes rundt 500.000 tilskuere – samt over 300 millioner TV-seere.

Eventbyrået Possibility er “Official Hospitality Supplier”.

- Å være publikummer under Sykkel-VM kommer til å bli en enestående opplevelse, og publikum skal kunne orientere seg lett. Vi kommer til å plassere ut storskjermer langs løypen slik at folk kan følge med på hele løpet. I tillegg vil vi sørge for at det blir mulig å stå under tak dersom det begynner å regne. Det vil finnes egne serveringssteder for anledningen, hvor man kan få kjøpt mat og drikke. De tilreisende ønsker også å få oppleve Bergen og områdene rundt, og det vil de få mulighet til, forklarer daglig leder Harold Sletten I Possibility.

Sykkel-VM arrangeres i Bergen, Askøy, Fjell og Øygarden 16.-24. september 2017. Det legges ut mellom 5-7000 VIP-billetter til disse dagene.

- For folk i næringslivet kommer det til å bli et viktig referansepunkt for både kunder, leverandører og de ansatte. Dette er et arrangement det kommer til å bli snakket om i de neste 30 årene, så det er klart det er viktig å være til stede der det skjer, når det skjer, sier Sletten.

Medlemmene i Sponsor- og Eventforeningen får 10 % rabatt på VIP-billettene.

- For å oppnå rabatten, og for bestilling, ta direkte kontakt med Kristoffer Relling i Possibility, sier Mauroy.

Informasjon om de forskjellige dagene og rittene, vip-arenaer og priser finner du HER

Visjonen til Sykkel-VM Bergen 2017 er at mesterskapet skal være spektakulært, inspirerende og populært. Slagordet er «Race to Celebrate».

8. juni 2017