Spot på Lene

Ironisk nok; det å være avhengig av bil til jobben er det  salgs- og arrangementssjef  for Rudskogen Motorsenter liker minst ved jobben sin.

-Det er mulig å ta kollektivt, men Smalvollveien ligger «off track» fra alle kollektive transportmidler, sier Lene Kristensen.

Aller best trives hun dog når hun får jobbe kreativt med  konseptutvikling, og gis «frie tøyler» innenfor gitte rammer.

-Det å finne ubeskrevne talenter, og som leverer langt over forventet, er veldig tilfredsstillende.

Drømmekunden er hun imidlertid så heldig å allerede ha et godt samarbeid med.

-Drømmen er jo premium-kunder som Porsche! Vi er faktisk så heldige at vi har de som vår sponsor, samarbeidspartner og kunde

KORT OG GODT MED LENE:

Hvilket ord skriver du oftest feil?

• Parallell… Også surrer jeg litt med og/å- regler

Hvor kommer du fra, og hvor holder du til nå?

• Jeg er oppvokst i Groruddalen og bor nå i Voksenlia

Hva er din favorittlåt?

• Har mange, men to som skiller seg ut –«Strong» med London Grammar og «Formidable» med belgiske Stormae

Hva ville venner/kolleger sagt er «typisk deg»?

• «Latteren og humøret»

Hvem skulle spilt rollen som deg?

• Linn Skåber! Digger hennes herlige humor og vesen…

Hva var livretten din som liten– og nå?

• Mors kjøttkaker med saus, ertestuing og melne poteter! Det er også litt  sesongavhengig –på våren elsker jeg Hvasser asparges, parmesan, maldonsalt og en god olivenolje..sammen med en god og tørr Riesling.

Hva får deg til å le?

• Litt «på kanten»-humor. Barbro, min tidligere kollega, som nå er i Artisti. Og sjefen min Harald Huysman! Han bør det skrives bok om! Så mange «hyss» (rampestreker, red. anm.) og «practical jokes» han har gjort opp igjennom sine år før, under og etter sin racing-karriere,  er ikke til å tro😊

Drømmereisen går til?

• Skeena Lodge i British Colombia, Canada. Heliskiing sammen med familien hadde vært heeeelt fanastisk!

Hva gjør du på lørdag morgen?

• Står opp i åtte-draget, drikker to kopper nykvernet kaffe, kokt i «perkulatoren» fra 50-tallet, spiser to ruter med kokesjokolade og leser Aftenposten - før frokost i 10 tiden.

Din morsomste, eventuelt verste opplevelse med spons – eller event?

• Et oppdrag vi hadde for Aktiv Eiendom for mange år siden -  og vi skulle ha fyrverkeri som avslutning på kvelden. I forkant hadde vi lekt oss med logoen og laget etiketter til små akevitt-flasker. Vi greide å sende avgårde feil logo-fil  til karen som skulle lage fyrverkeriet. På himmelen lyste det opp AKTIVitt.. Utrolig nok  fikk vi  ingen kommentar på dette. Det kan jo være at mange var «sveiseblinde» den kvelden. Jeg lærte meg ihvertfall en ting; never expect- always inspect!

Hvilket spørsmål vil du gjerne bli stilt?

• Skal jeg kjøpe en Porsche til deg?

Da vet vi det om Lene.

Tekst: Julie Skrøder