SPONSOR.ME henter fra TIDAL

Alf Martin Kollen Evensen forlater sin stilling som Brand Experience Manager i musikktjenesten TIDAL. Han trer nå inn i rollen som Chief Commercial Officer i crowdfundingtjenesten SPONSOR.ME.

- Vi er utrolig glade for at Alf Martin vil være med på denne eventyrlige reisen, sier daglig leder Ola Akselberg hos SPONSOR.ME.

I følge en pressemelding har SPONSOR.ME vokst formidabelt det siste året. I 2018 ekspanderer de i Europa og Nord-Amerika, og inntar 10-20 nye markeder.

- Da er det viktig å få inn dyktige mennesker som Alf Martin, med erfaring fra internasjonalisering og merkevarebygging. I tillegg har han et imponerende nettverk og en unik «passion» for idrett, sier Akselberg.

Kollen Evensen var én av fem ansatte hos Aspiro (Schibsted), som i 2010 startet musikktjenesten WiMP, senere TIDAL. Tjenesten ble i 2015 solgt til amerikanske S. Carter Enterprises, eid av rapperen Jay-Z. Etter mer enn åtte år i WiMP og TIDAL, ønsker han nå å ta del i noe nytt.

- Med min over middels interesse for sport, er SPONSOR.ME en perfekt match. Konseptet deres er vinn-vinn for alle parter, især utøvere og lag. Dette oser av goodwill og jeg ser frem til å ta del i den videre strategien og bygge opp tjenesten i nye markeder, sier Alf Martin Kollen Evensen i pressemeldingen.

 

 

Tekst: Hege Mauroy

8. mars 2018