Sponsordryss til Norges Friidrettsforbund

Norges Friidrettsforbund har denne uken lansert ikke mindre enn tre nye sponsorer; Helthjem, Jobzone og EL-PROFFEN. Sistnevnte går inn som en av Norges Friidrettsforbund (NFIF) sine hovedsponsorer.

Det skriver Norges Friidrettsforbund i en pressemelding.

- Etter et litt trøblete 2020 hvor vi mistet både EM og OL som var to viktige innsalgsarenaer så er det godt å se at alt arbeidet betaler for seg, sier Fredrik Samuelsen og Steffen Aabel som utgjør den kommersielle duoen i Friidrettsforbundet.

Sponsorene vil ha forskjellige områder de forsterker. Mens EL-PROFFEN vil ha mest fokus most elitelandslaget og løpssegmentet har Jobzone omfavnet talentutvikling og mangekamp. Helthjem viderefører satsingen mot å bli det ubestridt mest miljøvennlige særforbundet og idretten gjennom fokus på gjenbruk.

- Våre landslagsutøvere har sanket medaljer i store internasjonale mesterskap og høstet priser i en årrekke nå. Vi er takknemlige for at de gjør salgsjobben lettere for oss. Det hersker liten tvil om at resultatene i store internasjonale mesterskap har betydd mye, men vi ser nå at våre seiere utenfor banen gjennom et aktivt samfunnsansvar bidrar mer og mer til vårt omdømme og eksponering, sier Aabel og Samuelsen.

- Vi liker å minne oss selv og andre på at friidrett er Norges største bidragsyter og tilrettelegger av folkehelse gjennom våre klubbers mosjonsløp. Vi har profilene, breddeaktivitetene og bærekraftstiltakene å spille på. Vi er utrolig stolte av å være en del av Norsk Friidrett, legger de til.

De forklarer at de med blant annet konkrete miljøvennlige tiltak og andre samfunnsnyttige kampanjer har forsterket sine innsalg.

- Vi er overbevist om at det å kun vinne medaljer på langt nær ikke er nok. Klubber, utøvere og særforbund må utvise en langt større helhet nå og det er vi glade for, avslutter de.

1. mars 2021