Sponsor til Bergen

Bergen 2017 AS og Fjord Line AS har signert en avtale. Fjord Line blir offisiell sponsor for sykkel-VM, skriver bergen2017.no.

Avtalen som nylig ble undertegnet, har en verdi tilsvarende en million kroner.

Fjord Line vil transportere franske gjerder fra Hirtshals og bidra med et kontantbeløp. 45 kilometer med gjerder skal fraktes fra Europa til Bergen i forbindelse med mesterskapet.

Som del av avtalen, kommer skipet HSC Fjord Cat til å bli godt synlig langs Festningskaien under mesterskapet. Det vil også brukes til hospitalityprogram i fansonen.

Bergen 2017 og Fjord Line skal, ifølge bergen2017.no, samarbeide om aktiviteter og profilering av Fjord Line som offisiell sponsor frem mot, og under sykkel-VM 2017.

Salgsdirektør i Fjord Line Kristian Valaker, forteller at de er glade for at de har landet på denne avtalen.

- Fjord Line er et av våre viktigste bindeledd til Europa. Nå vil vårt publikum merke at de er på vei til VM-byen, allerede på dansk jord, sier sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen.-Sykkel-VM er et av de største idrettsarrangementene i verden. Når VM i tillegg kommer til Bergen, som er en av våre viktige anløpshavner, ønsker vi selvsagt å bidra, sier Valaker til bergen2017.no.

(Kilde: bergen2017.no)

Tekst: Atosa Borghan