Sponsor med kultur

- Vårt opprinnelige kultursponsorat ble videreutviklet i retning av samfunnsengasjement med tredjepart, sier kommunikasjonssjef i Repsol Norge Grethe E. Foldnes.

Repsol og Rogaland Teater har samarbeidet siden 2013. Da avtalen skulle reforhandles i fjor ville sponsoren utvide avtalen med samfunnsansvar.

- Vi kom fram til en videre avtale i fellesskap der vi innlemmet et årlig veldedighetsprosjekt rettet mot Kirkens Bymisjons brukere og deres virksomhet, forteller Foldnes.


Grethe E. Foldnes

Prosjektet er slik: Som en gave til Kirkens Bymisjon brukes teateret en gang per år til en egen forestilling med bespisning og tid til samvær. Rogaland Teater og Repsol er vertskap med sine egne ansatte fra mange ulike avdelinger og de står samlet for gjennomføringen.

- Alt fra servering, rydding, tilrettelegging, smalltalk og praktiske gjøremål under arrangementet, stod vi partene for, sier salgs- og markedssjef ved teateret Kirsti Bjerva.

Repsol Norge er også en av støttespillerne til Kirkens Bymisjon.

- Dette ble en aktivering av begge avtaler.  Vi vurderte det slik at en forestilling eller et prosjekt av denne typen ville være en god investering for oss som selskap, der alle nivåer i Repsol bidro, og ikke minst for vårt samarbeid med Kirkens Bymisjon og Rogaland Teater, sier Foldnes.

Fra teatrets side meldes det at ansatte i ulike avdelinger var med og bidro til at det ble en god opplevelse for gjestene.

- Rogaland Teater er opptatt av at teatret skal være for alle. Derfor var det lett å få et engasjement internt i teatret for et prosjekt der sponsoren bruker avtalen med oss for å gi noe til en tredjepart, forteller Bjerva.


Kirsti Bjerva

Stolthetsfølelsen til partenes ansatte er et element både Repsol og Rogaland Teater poengterer.

- Repsol globalt har stort fokus på og ønsker at ansatte skal bidra med sitt engasjement i nærmiljøet der hvor selskapet opererer rundt om i verden. Aktiveringen av denne avtalen er et godt eksempel, avrunder Foldnes.

 

 

Tekst: Hege Mauroy

20. mars 2018