Sponsor Insight øker

Sponsor Insight øker i omsetning, resultat og antall ansatte. Første juni var Thea Fredheim Lian på plass i jobben som markedsanalytiker.

Thea Fredheim Lian har blitt hentet fra FINN.no, der hun i to år har jobbet som kommersiell analytiker og produktanalytiker. Her har hun jobbet med analyser både for salgsteamet og deres kunder, men også med interne analyseprosjekter.

Fredheim Lian har syv års erfaring fra markedsanalysebransjen, og har blant annet jobbet som prosjektleder i analysebyrået Advicia og som kommersiell analytiker i VG. 

- Jeg gleder meg til å bli en del av teamet hos Sponsor Insight, og å få muligheten til å videreutvikle den allerede sterke kompetansen selskapet har på markedsanalyse. Etter flere års erfaring med markedsanalyse i mediebransjen, ser jeg frem til nye utfordringer i et spennende analyse- og rådgivningsselskap, sier Fredheim Lian i en pressemelding.

Fredheim Lian sitter i tillegg i styret til Norges Markedsanalyseforening. Hun er utdannet siviløkonom med hovedfag markedsføring fra Handelshøyskolen BI Oslo. 

Sponsor Insight melder at de vokser som følge av økende profesjonalisering blant bedrifter og sponsorobjekter i forhold til bruk av sponsing som kommunikasjonskanal og at dette medfører et økende behov for målinger, innsikt og rådgivning knyttet til sponsor- og eventaktiviteter. Se tall for sponsormarkedet HER

- Vi øker derfor bemanningen for å styrke oss ytterligere og vi er veldig stolte over å ha fått Thea med på laget. Hun blir en viktig del av vår analysesatsing framover, sier daglig leder Vegard Arntsen i pressemeldingen.

Arntsen legger til at økningen også medfører ansettelse av en Office Manager. Denne stillingen er det Kamilla Bergland, nyutdannet bachelor i markedsføringsledelse fra Handelshøyskolen BI, som vil starte i i løpet av juni.


Thea Fredheim Lian, Vegard Arntsen og Kamilla Bergland

I følge Kampanje omsatte Sponsor Insight for 9,6 millioner kroner i 2017, en vekst på ni prosent. Overskudd før skatt endte på 1,3 millioner kroner, som er en økning på 92 prosent fra året før.

 

 

 

Tekst: Hege Mauroy

19. juni 2018