Sponsing er en helhet

- En sponsoravtale kan og bør brukes til å gjøre eventer både eksternt og internt, sier Eirik Johansen, Sponsor og markedsjef i Fremtind Forsikring

Ikke bare logo på drakta

- Sponsing er ikke lengre bare logo på drakta, men en helhet fra A til Å, sier Eirik Johansen

Han forteller oss dette i forbindelse med at event marketing fortsatte å øke sin markedsandel, i 2018.

Sponsing økte også markedsandelen, som året før - og året før der igjen. Se tallene HER

- Jeg tror at sponsing fortsetter å ta markedsandeler fordi sponsorene blir mer og mer profesjonelle mot sponsorobjektene. Vi er flinkere til å se nytten av dem og bruker avtalene i markedsføringen og ikke minst i intern uttak. Sponsing er ikke lengre bare logo på drakta, men en helhet fra A til Å, sier Johansen.

Administrerende direktør, Event in Oslo, JCP Nordic, Gjermund Hellan deler følgende:

- Event som bransje og kanal har opplevd rivende utvikling, og vi ser nå hvordan det slår ut på markedsandelen. Det er tøff kamp om folks oppmerksomhet, og vi merker en økende bevissthet rundt den kvalitative opplevelsen. Det holder ikke bare å lage noe som sanker likes, seere eller lesere, vi må få folk aktivt involvert enten det er i budskapet eller merkevaren.

Han legger til:

- Jeg forventer at samspillet mellom kanalene blir enda viktigere fremover, men også at bruken vil spille bedre på de ulike styrkene.

 

 

 

Tekst: Hege Mauroy

31. mai 2019