Søkeportalen er åpen

- Vi har ti priser vi skal dele ut på Sponsor- og Eventprisen 2019. En av dem er dessuten ny: Årets Eventbyrå, forteller Kirsti Bjerva, styremedlem i Sponsor- og Eventforeningen.

- For juryen er det ikke sum penger som skaper gode resultater. Det er hvor godt du bruker de midlene du har til rådighet. Smått som stort har derfor like muligheter til å vinne, sier Bjerva.

Ta meg til søkeportalen (den stenger mandag 12. november kl . 12.00)

Fra statuttene: Sponsor- og Eventprisen skal være en anerkjennelse for dokumentert, målrettet, strategisk og nyskapende arbeid med bruk av sponsing eller event som kommersielt virkemiddel. Målene og resultatene skal kunne beskrives.

- Kort fortalt handler dette om hva du vil oppnå, selve målsettingen med det du har gjort og om du oppnår det, forteller Bjerva.

Sponsor- og Eventprisen består av ti kategorier. Noen kategorier er spesifikt avgrenset til event, objekt eller sponsor mens flere kategorier er åpne for alle tre.

De ti kategoriene er: Årets Idrettsponsor, Årets Kultursponsor, Årets Samfunnsengasjement, Årets Sponsorobjekt, Årets Eventbyrå, Årets Sponsorkampanje, Årets Eksterne Event, Årets Interne Event, Årets Perle og Årets Bransjepris.

Bjerva oppfordrer bransjen til å benytte anledningen til å vise hvor god den er og kaste all beskjedenhet over bord – her kan alle, også de som ikke er medlemmer søke.

- Tenk deg hva en nominasjon eller Pris kan brukes til internt og eksternt. Men først må juryen få vite om deg – så søk, oppfordrer hun.

I tillegg oppfordrer Bjerva alle i spons- og eventbransjen til selv å oppfordre andre om å søke.

- Dette er en aldeles utmerket måte å skape oppmerksomhet rundt våre felles fagområder og ikke minst lage oppmerksomhet til de enkelte prosjektene, forteller hun.

Kirsti Bjerva

Sponsor- og Eventprisen deles ut på foreningens årlige bransjesamling 6. februar 2019.

Juryen til Sponsor- og Eventprisen består av juryleder Rune Bjerke som er førsteamanuensis ved Høyskolen Kristiania og jurymedlemmene markedsdirektør i Norges Idrettsforbund Morten Schønfeldt, byråleder i Maverix Linda Nordheim, sponsoransvarlig i Lyse Cathrine Suttie, daglig leder i Kulturkompaniet Ole Petter Søllesvik, senior marketing partner i Nordea Hege Fløymo Gefle, partner i Fieldwork Fredrik Kolverud – i tillegg til Kirsti Bjerva som er salgs- og markedssjef ved Rogaland Teater.

- Lurer du på om du skal søke? Hvilken kategori? Er det noe du er usikker på? Ta gjerne kontakt med meg, avrunder Bjerva.

Søkeportalen stenger mandag 12. november 2018, kl 12.00.

Publisert 12. oktober 2018, justert 31. oktober 2018