Slottsfjell til Nine Yards

Slottsfjell i Tønsberg inngår samarbeid med Brand Experience byrået Nine Yards.

Daglig leder og markedssjef i Slottsfjellfestivalen, Johannes Lund, er meget fornøyd.

- Nine Yards var et soleklart valg for oss da vi ønsket å profesjonalisere partnerkontakten vår. Vi ønsket å oppgradere leveransen og mulighetene som ligger i merkevaren Slottsfjell, og Nine Yards syn og verdier på hva som gjør et partnerskap fantastisk harmonerer perfekt med Slottsfjell sine ønsker og krav, forteller Lund i en pressemelding.

Nine Yards er et Nordisk Brand Experience byrå med kontorer i Stockholm, Gøteborg, Malmø og ble etablert i Norge/Oslo i fjor.

- For oss er dette en drømmekunde. Vi får lov til å jobbe med merkevaren Slottsfjell, menneskene bak, samarbeidspartnerne og festivalens gjester. Vi får muligheten til å forene sponsing og event som virkemidler, og gjøre kommunikasjon på kryss av kanalene til både objekt og samarbeidspartner. Det er en ære å jobbe med Slottsfjell sin Brand Experience, sier managing director og partner i Nine Yards Marcus Håkonsen.

Ifølge pressemeldigen har Slottsfjell siden starten i 2002 befestet sin posisjon som en av de viktigste festivalene på det norske festivalkartet og er sammen med Øya i særklasse når det gjelder størrelse, innflytelse og ikke minst satsing på norsk musikk.

Marcus Håkonsen/Nine Yards

- Slottsfjell har aldri tidligere jobbet med et byrå innenfor sponsorstrategi og aktivering. At de nå velger å samarbeide med oss betyr at de ønsker å videreutvikle sin allerede flotte merkevare, skape enda bedre synergi med sine samarbeidspartnere og å løfte totalopplevelsen for sine gjester, forteller Håkonsen i pressemeldingen.

Slottsfjell finner sted 12. – 15. juli i år.

 


Tekst: Hege Mauroy
28. mars 2017