"Slapp av det er bare jul"

Så har enda et år rast av gårde. Fikk du gjort de forbedringene du skulle? Husket du alle små og store detaljer under gjennomføring av ditt prosjekt? Eller er det nå i jula du skal legge beina på bordet å tenke at 80% var nok, vi klarte oss bra i år også.

Sponsor- og Eventforeningen har vært gjennom et spennende år med omlegging av nettsiden og etablering av en lukket «verdiboks» for medlemmer. Disse tiltakene skal gjøre oss mer attraktive og synliggjøre verdien av medlemskap i vår forening.

Vi registrerer at også i år har vi hatt mange møteplasser av god kvalitet og det er ekstra gledelig å registrere at våre medlemmer setter pris på vår nye møteplass "Fagforum".

I høst har vi bedt en prosjektgruppe bestående av representanter fra våre medlemmer om å komme med noen gode råd for videre utvikling av foreningen. De viktigste tilbakemeldingene er; møt fremtidens medlemmer på fremtidens premisser og gjør mer av det vi er gode på, nemlig faglig gode, fysiske møteplasser.

Så er det slik at selv om foreningen har økt i antall medlemmer så har vi brukt midlene primært på utvikling av møteplassene og ikke på ansettelse av flere i administrasjonen. Det innebærer at vi må drifte og følge opp våre aktiviteter på en smartere og mer effektiv måte. Det er her det kommer inn at vi kanskje på enkelte områder må slå oss til ro med at 80% er nok og at vi skal være fornøyd med at vi hver dag bidrar til kunnskapsdeling og økt konkurransekraft for våre medlemmer.

Når vi da skal produsere enda flere møteplasser er det viktig at vi drar nytte av den kompetansen som sitter i foreningens medlemsmasse. Derfor oppfordrer jeg alle som er opptatt av utvikling og ser nytten av å dele sin kunnskap til å engasjere seg i vårt komitearbeid. Har du lyst å bidra er det bare å ta kontakt med Hege på epost hm@sponsevent.no

Til slutt vil jeg ønske alle en riktig god og fredfull jul og ser frem til et fremgangsrikt og godt nytt år. Skulle du oppdage en lodott under juletreet er det bare å slå seg til ro med beina på en krakk og tenke at det blir jul uansett, av og til er 80% godt nok.

Gunnar Glavin Nybø
Styreleder