Sikter mot 30 års samarbeid

Samarbeidet mellom Lyse og Viking ble etablert i 1994 og forlenges nå med inntil fem nye år.

Industri- og teknologikonsernet inngår en ny sponsoravtale med klubben som for første gang dekker både satsing på kvinner og menn, bredde og topp.

- Dette er et viktig bidrag til mer fotballglede, kraft og kjærlighet, sier markedssjef i Viking, Kjartan Salvesen.

Når Lyse og Viking signerer en ny avtale for fem år (3+2) omhandler den for første gang både menn, kvinner og breddelagene. Det at Viking som klubb går foran i likestillingsarbeid har vært av stor betydning for Lyse.

- Lyse og Viking viderefører med dette et omfattende og langsiktig fellesskap. Vi har spilt hverandre gode i snart 30 år, vi har vært gjennom nedturer og oppturer. Sponsoravtalen som nå er signert for 2022–2026 er ikke bare et løfte om fortsatt godt lagspill, men også om å bidra til at bredden blir styrket, og at Viking blir en foregangsklubb for kvinnefotballen. Med denne avtalen tar vi det neste skrittet i en ny og spennende retning, sier sponsoransvarlig i Lyse, Cathrine Suttie.

Det mest synlige beviset på at Viking mener alvor når det gjelder kvinnefotball er at samme drakt skal bæres av både kvinner og menn, og på sikt skal det gi like muligheter for å møte motstanderne på stadion.

- I Viking synes vi det er fantastisk å kunne fortsette samarbeidet med en partner som er solid og nyskapende. Vi gleder oss til å sammen skape gode opplevelser og nye historiske øyeblikk. Lyse har betydd mye for Viking i over 25 år, og vi er takknemlige for at det gode samarbeidet skal fortsette, sier Kjartan Salvesen, etter signeringen av klubbens største sponsoravtale.

I tillegg til å støtte klubben med ressurser og et godt samspill, vil Lyse, i kraft av avtalen også bidra til at Viking skal bli en mer bærekraftig klubb. Det innebærer at Viking skal minske sitt miljøavtrykk, med tett rådgivning fra Lyse.

- Vi har aldri hatt så mye godt innhold i avtalen som nå. Viking engasjerer hele regionen, og denne avtalen gir oss et godt utgangspunkt for å bidra med positive opplevelser for alle oss som bor her, sier Cathrine Suttie i Lyse.

14. mai 2021