Seks nominasjoner til beste eventer

Fem norske eventer er shortlisted til Best Event Awards på internasjonale BEA World Festival. På fredag kåres vinnerne.

De fem eventene er The Rematch, VM i Døds, OBSO24, exSPECt the unexSPECted og Ikea på Salt.

The Rematch, den såkalte omkampen Norge-Brasil, fra Aftenposten Event/Schibsted er shortlisted i to kategorier, henholdsvis Sports Event og Live Entertainment.

- Omkampen er et unikt prosjekt da dette aldri har blitt gjort før. Vi er stolte av at vi nådde alle våre mål, samtidig som vi klarte å lage en folkefest på Ullevaal 20 år etter Mirakelet i Marseille, sier Kathrine Jansen, leder Aftenposten Event.

De fire andre eventene som kjemper i hver sin kategori er:

Ikea på Salt med Ikea og JCP – i Product/service launch

- Vi er veldig stolte over å være shortlisted i BEA. Dette er en spennende kampanje vi har gjort i samarbeid med byråene våre, og som vi gleder oss til å få vist frem internasjonalt, sier Stine Odland kommunikasjonsrådgiver i IKEA Norge

VM i Døds og 6.Sans - i Macro B2C

- Utrolig gøy å bli nominert med noe man har vært med på å skape nærmest fra starten av. VM i Døds har tatt «verden» med storm. Tre timer TV sending, 100 millioner snap visninger og nå dette. I fjor kom gjengen i 6.Sans hjem med to gull fra BEA med prosjektet «Mysteriet i Atea City». Topper vi det med gull for VM i Døds denne gang så kommer champagnekorkene til å sprette, sier Lars Finnland, administrerende direktør i 6.Sans.

OBOS24 med OBOS, JCP og EKKO Agency - i Musical

- Vi er veldig spente på hva juryen legger vekt på, men vi føler at vi reiser ned med ett sterkt case som vi gleder oss til å presentere, sier account director Martin Mathisen i JCP.

exSPECt the unexSPECted med Specsavers og Fieldwork – i Convention

- Vi i Fieldwork er svært stolte over å være shortlisted i Bea World Festival igjen, bransjens mest prestisjefylte konkurranse. Med prosjektet «exSPECt the unexSPECted» utfordret vi etablerte formater hos vår kunde Specsavers og jobbet tett med en fremoverlent kunde som gjorde det mulig å nå de fastsatte målsetningene for den årlige strategisamlingen.

- Suksessfaktoren var å klare å inspirere og engasjere deltagerne på samlingen, både før, under og etter eventet, samtidig som samhandlingen dem imellom gjorde det mulig å presentere og informere om innhold som spente fra GDPR via øyehelse til overordnet konsernstrategi, sier Ida Nygaard, prosjektleder i Fieldwork.

På torsdag denne uken er det live-presentasjoner for juryen og fredag utropes vinnerne. Det hele skjer i Coimbra i Portugal.

I fjor ble det to gull, ett sølv og to bronse til eventbyråene 6. Sans, Fieldwork og JCP.

Se alle shortlistede HER

20. november 2018