Scandic og håndballen fornyer

I forrige uke ble det klart at Hotellkjeden Scandic og Norges Håndballforbund går videre sammen i fire år.

- Vi i Scandic er svært stolte av å være offisiell sponsor til Norges Håndballforbund. Vi jobber hver dag for å sørge for de gode gjesteopplevelsene som små og store håndballspillere trenger, blant annet gjennom tilpassede sportsmenyer, en prisvinnende frokost og ikke minst komfortabel overnatting, sier markedsdirektør Tine Birkeland i Scandic Norge i en pressemelding

Scandic samarbeidet gjelder så vel landslag som norsk håndball generelt.

- Scandic er en samarbeidspartner som har vist stor forståelse for våre behov når det gjelder overnatting og servering når vi er på samling, og spesielt når vi har andre nasjoner på besøk. Vi opplever at personalet yter stor grad av gjestfrihet og fleksibilitet, sier Thorir Hergeirsson og Christian Berge, landslagssjefene for Håndballjentene og Håndballgutta.

Over 120.000 medlemmer i håndballforbundet tilbys nå en sportspris for hotell- og hotelltjenester når de ute på reise eller skal spille cup.

- Nettopp med tanke på alle spillere som trenger god opplading til kampene sine, er vi svært glade for at denne avtalen er fornyet, sier Erik Langerud, generalsekretær i Norges Håndballforbund.

Han fortsetter:

- Fornyelse av avtalen viser at når partene jobber langsiktig med samarbeid og utvikler dette, oppnår vi positive effekter for begge partene. At Scandic fortsetter å investere betydelige beløp inn i norsk håndball, er en videre bekreftelse på Norges Håndballforbund sitt ønske om langsiktighet, og at vi gjennom dette skaper gode verdier for våre partnere, sier Langerud i pressemeldingen.

Scandic Hotels be nominert til Sponsor- og Eventprisen 2017 i kategorien Årets Idrettsponsor – nettopp for sin satsning på «Alt for sporten».

- Gjennom denne avtalen håper vi å bidra til nye store øyeblikk på håndballbanen som vi har blitt så godt vant til med Håndballjentene og nå sist med Håndballgutta i VM. Vi ser også et potensiale i å tiltrekke oss mer trafikk til våre hoteller blant annet i forbindelse med turneringer og cuper, sier Birkeland.

23. februar 2017