Satser norskt

W Sportsmedia AB er medlem av både den svenske og den norske Sponsor- og Eventforeningen. I forrige uke kom Sales Director og Media Manager på besøk.

- Vi er her for å se på nye partnermuligheter. Norge er et interessant marked for oss, sier Jonas Berglund, Sales Director.

W Sportsmedia er fysisk lokalisert i Stockholm. Der er de fem ansatte.

- Sportsmarketing er vårt område og vi opererer innen hele verdikjeden med blant annet sponsorater og TV-rettigheter, sier Carl Gustav Hahne, Media Manager.

Det største produktet til W Sportsmedia er Ski Classics, eller langløpstouren som den gjerne kalles. Totalt dreier det seg om 10-13 renn, både for profflag og mosjonister.

- To av disse, er henholdsvis Birken og Reistadløpet. Dessuten har vi Marcialonga og Vasaloppet, forteller Berglund.

Både Hahne og Berglund benyttet anledning til å hilse på foreningen, når de først var i landet for å sondere terrenget:

- Det er dessuten mye enklere  og triveligere å kjenne tilhørighet når vi har personlig kontakt. Vi kommer gjerne på foreningens arrangementer til høsten!

 

 

Tekst: Hege Mauroy

24. mai 2017