Ragn-Sells AS og NFIF

Norges Friidrettsforbund og Ragn-Sells AS har inngått en toårig avtale. Avtalen gjør sistnevnte til en av forbundets hovedsponsorer.

Det opplyser Norges Friidrettsforbund i en pressemelding.

- På samme måte som vi jobber for en renere idrett jobber Ragn-Sells for en renere verden. Og det er et område der også vi har lyst til å bidra, sier generalsekretær Kjetil Hildeskor i NFIF.

- Det at vi sammen kan jobbe for å øke kunnskapen og forsterke tiltak innen miljø og bærekraft i hele friidrettsorganisasjonen, og ha som mål å gjøre NFIF til det ledende særforbundet innen miljø og bærekraft, er en utfordring vi ønsker å ta, sier CMO i Ragn-Sells AS, Bente Åsen Sørum.

Hun mener de sammen med Norges Friidrettsforbund kan løfte frem bærekraft.

- Norsk Friidrett har et stort fokus på miljø og klima som gjør at vi ønsker å identifisere oss med friidretten. I tillegg representerer den ikke det utstyrsjaget vi ser i mange andre idretter, og for oss er det viktig at man uavhengig av form og fasong kan finne sin gren. Sammen skal vi løfte frem bærekraft, folkehelse og store idrettsprestasjoner på samme arenaer – både nasjonalt og internasjonalt, sier hun.

Også NFIF har stor tro på samarbeidet

- Vi har allerede begynt å se på konkrete samarbeidsprosjekter og tenker da primært i retning av prosjekter som kan være med på å knytte folkehelse og Ragn-Sells kjerneområde, gjenvinning og forsøplingsbekjempelse, tettere sammen, sier markedssjef Fredrik Samuelsen i NFIF.

Historiens yngste EM-vinner Jakob Ingebrigtsen synes det er fantastisk at norsk friidrett har fått på plass en spennende og framtidsrettet hovedsponsor med en sterk miljøprofil.

- Med den herlige flyten norsk friidrett er i for tiden, er det strålende at vi nå også går opp i tetgruppa på miljø og bærekraft. Det er der vi liker oss, og det er kult at landslagets utøvere nå skal være gode ambassadører for det viktige arbeidet Ragn-Sells gjør. Vi har jo alle et ansvar og det er bra at friidrettsforbundet går foran som en rollemodell på veien mot å gjøre hele norsk friidrett mer miljøvennlig. Vi utøvere gleder oss til å gjøre vårt, fastslår Jakob Ingebrigtsen.

Toppbilde: Norges Friidrettsforbund.

Tekst: Julie Skrøder