Pristid- og dryss

- Tre norske cases er shortlisted i ESA Award, en fjerde er nominert i kategorien Best of Europe. Og prisdryss ble det på mange av våre medlemmer i HSMAI Awards, forteller Hege Mauroy i Sponsor- og Eventforeningen.

De tre norske shortlistede til the European Sponsorhip Association (ESA) Award finner vi i disse kategoriene: 

  • Best Music Sponsorship: OBOS 24 by OBOS
  • Sport Sponsorship between €1M and €2M: Norway wins - you win, by Telenor
  • Best Use of Social Media in Sponsorship: OBOS 24 by OBOS

 - Og i kategorien Best of Europe, er North Face og Berre nominert for Toppturfestivalen Svalbard, som de vant Årets Sponsorkampanje med på Sponsor- og Eventprisen 2018, forteller Mauroy.

Vinnerne i ESA Awards kåres i London 28. februar.

I januar kåret HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International) sine store vinnere. Her vant OBOS24 en av kategoriene.

- HSMAI har hatt fokus på event i mange år. For det er de selv blitt nominert til kategorien Årets Bransjepris i Sponsor- og Eventprisen. Dessuten er både "Vinner Norge - vinner du" og "OBOS24" også nominert hos oss , sier Mauroy.

Av vinnerne i HSMAI Awards Eventprisene finner vi blant annet disse:

  • Beste eksterne event: Bedre og Bedre as, for Right to play, Zuccarellostiftelsen og  Henrik Lundquist Foundation, med Henke & Zucca Summer Classic 2018
  • Beste hospitality-event: JCP Nordic for Atea, med Atea Community
  • Beste interne event: KITE kommunikasjon event for Bouvet AS, med Bouvet Play
  • Beste kulturevent: JCP Nordic for OBOS, med OBOS 24
  • Beste kundearrangement: Just Cruzin Production for IKEA, med La livet ditt innrede stua
  • Beste PR-event: 6.Sans for 6.Sans, med VM I DØDS 2018
  • Beste salgs- eller promoevent: JCP Nordic for Volvo, med Pre-launch Volvo XC40
  • Årets eventbyrå: JCP
  • Beste destinasjonsutviklings-event: Scandic for Arctic Sleep of Norway

I tillegg vant Scandic flere priser: for sosialt ansvar, årets reiselivsmarkedsfører og reklamefilm i online-medier.

- Vi gratulerer de som har vunnet og krysser fingrene for de som stiller i London. Og til uken skal vi feire bransjen med Sponsor- og Eventprisen på nye Thon Hotel Storo. Det gleder vi oss til, avrunder Mauroy.

 

 

1. februar 2019