Pettersen til Lyon

Tirsdag kveld ble kokkekonkurransen "Årets kokk 2019" arrangert i Mathallen i Oslo. Norges kandidat til den neste internasjonale Bocuse d’Or-konkurransen er dermed klar.

- Samarbeidspartnere som deler våre mål og ambisjoner er helt avgjørende,

forteller daglig leder Arne Sørvig til Sponsor- og Eventforeningen

Det var Christian André Pettersen som vant. I følge en pressemelding, skal han representere Norge i Bocuse d’Or Europe i Tallin i 2020 og i verdensfinalen Bocuse d’Or i Lyon i 2021,

Stiftelsen Bocuse d’Or Norge er «norske mesterkokkers olympiatopp», og organiserer det nasjonale uttaket, Årets kokk, og det norske teamets deltakelse i Bocuse d’Or Europe og verdensfinalen i Bocuse d’Or.

- Stiftelsen har gode og langsiktige relasjoner med samarbeidspartnere som deler våre mål og ambisjoner. Det er selvsagt helt avgjørende for at vi både skal kunne hevde oss på høyt internasjonalt nivå og for å fungere som en inspirator og kunnskapsspreder, sier Arne Sørvig, daglig leder i stiftelsen.

For første gang ble også Årets unge kokk kåret, og vinneren på tirsdag ble Aleksander Løkkeberg Vardtal mens Beste ganefryd gikk til Håvard Werkland - Team Werkland.

Toppfoto: Trygve Inderlid NTB

26. september 2019