Osloklubben

- Nå melder vi oss inn i Sponsor- og Eventforeningen, sier kommersiell leder i Vålerenga Fotball AS, Espen Østerhaug.

 Og de har akkurat gjort nettopp det.

- Målet er å bli inspirert, bidra til kompetanseutveksling og knytte nye kontakter, samtidig som vi selvsagt setter pris på å få vise frem de kommersielle mulighetene som finnes i en fotballklubb, forteller Østerhaug.

Vålerenga, forteller han videre, er en av landets sterkeste idrettsmerkevarer og en klubb som er til for å skape gode opplevelser gjennom lidenskap, glede, stolthet og samfunnsengasjement.

- Vålerenga er mer enn en fotballklubb, og det er et ansvar som forplikter! Som et ledd i å fortjene hedersbetegnelsen «Oslos stolthet» skal klubben i årene fremover satse mer på eventbaserte aktiviteter for å bli mer synlige i Oslo og nærliggende områder, sier Østerhaug.

Han legger til:

- Vi ønsker å engasjere enda flere barn, unge og familier - morgendagens Vålerenga-supportere. Engaland-prosjektet (besøker 15 bydeler i forbindelse med 15 hjemmekamper), Fanzone på Intility Arena og en helt ny e-sportsatsning er krumtappene i denne satsingen, avrunder den kommersielle lederen.

Les mer om vårt nye medlem HER

 

 

Tekst: Hege Mauroy

4. januar 2018