Obs BYGG ny Northug sponsor

Den tidligere avtalen mellom Petter Northug Jr. og Coop kunne ikke forlenges etter at Northug kom tilbake på landslaget. I stedet har han fått ny sponsor - i Coop systemet.

vg.no skriver at det er byggevarekjeden Obs BYGG, som eies og drives av Coop, som blir den nye sponsoren. På den måten er ikke merkevaren i konflikt med Skiforbundets sponsorer, noe Coop som matvarekjede var.

Kjeden har fremdeles tro på at Northug skal prestere, og vise seg fra sin beste side.

Coop har vært opptatt av å ikke skape noe bråk med forbundet slik den forrige avtalen ble gjenstand for. Det sier kommunikasjonsdirektør i Coop, Bjørn Takle-Friis, til NRK.

Da vi sjekket mulighetene var vi veldig tydelige på at det ikke skulle bli noen flere kontroverser eller krangler. Alt det er lagt bak oss nå, sier Takle-Friis.

Da Northug valgte å stå utenfor landslaget våren 2013, inngikk han den tidligere avtalen med Coop, som har vært en verkebyll for forbundet. Grunnen til at man akseptert en ny avtale, denne gangen med Coop-bygg som sponsor, er at skiforbundet ikke har noen sponsorater som er knyttet til byggebransjen, skriver VG.

 

 

Teks: Julie Skrøder

18. sept 2018.

Kilde: VG/NRK