OBOS til Cannes

OBOS24 er shortlisted i nok en konkurranse. Nå er det Heavent Awards i Cannes.

Bak fireogtyvetimers konserten står JCP Nordic, Ekko Agency og naturlig nok OBOS.

Caset har hittil vunnet to priser, henholdsvis BEA Awards – Best Musical Event og HSMAI – Beste kulturevent. OBOS 24 har vært nominert i European Excellence, i ESA Awards og til Sponsor- og Eventprisen.

- OBOS24 var et spennende prosjekt på mange måter. Vi tok SoMe i bruk på nye spennende måter, og prosjektet ga i tillegg til gode resultater mye inspirasjon og lærdom for alle involverte parter. Kultursponsing kommer sjelden til i media på samme måte som idrett. Men SoMe og egne kanaler vil åpne nye dører. Denne utviklingen blir spennende å følge og ikke minst være en del av, forteller Hege Asplund i OBOS.

Heavent Awards har plukket ut 45 case til shortlist blant 131 søknader. Søknadene kommer fra England, Tyskland, Italia, Belgia, Finland, Latvia, Portugal, Spania, Serbia, Marokko, Tyrkia, Ukraina, Kina, USA, Frankrike, Østerrike – i tillegg til Norge.

OBOS24 er shortlisted i kategorien "Event Award B to C"! sammen med fire andre:

  • The big Dacia picnic, agency Novabox for Dacia-Groupe Renault (Frankrike)
  • Nikon Vision Tour, agency Groupe S’cape for Nikon Verres Optiques (Frankrike)
  • Swarovski Crystal Worlds 2018, agencies StudioNOW & onliveline GmbH for Swarovski (Tyskland)
  • YSL Beauty Hotel, agency black lemon for Prestige et Collections International (Frankrike)

- Vi er veldig glad i OBOS24 i utgangspunktet, og at vi har hevdet oss både internasjonalt og her hjemme er selvfølgelig sjukt stolte over, sier prosjektleder Pål Aamodt i JCP.

Han beretter at det er hyggelig når et samarbeid som dette, med mange involverte blir anerkjent. Det var et samarbeid på tvers med OBOS, EKKO Agency og festivalen Oslo Sommertid.

- Akkurat Heavent Award er spesielt for oss. Det er de beste casene i verden som vises frem i Cannes. Vi var dere ned i fjor og fikk se eksempler på hvordan de beste jobber, og vi ser at vi absolutt kan være der oppe. Vi klarte å ta med oss en pris hjem i fjor og en vi oppnådde en ny nominasjon i år er helt rått, sier Aamodt.

I morgen blir det klart om det blir nok en seier i Cannes.

 

 

Tekst: Hege Mauroy

27. mars 2019