OBOS partner i FFK

OBOS skal fra neste år spille på lag med Fredrikstad Fotballklubb, og blir en av klubbens største og viktigste samarbeidspartnere.

Viktig satsningsområde
OBOS er en betydningsfull aktør i boligmarkedet som forvalter store verdier, samtidig som det medlemseide selskapet viser et stort samfunnsansvar gjennom å støtte en rekke tiltak innen kultur, idrett og humanitære formål. 

 Fredrikstad er et viktig satsingsområde for OBOS. Vi har stor byggeaktivitet og mange medlemmer i regionen, vi er derfor veldig glade for å kunne etablere et omfattende samarbeid med FFK. Vi skal jobbe tett sammen for å få til mange gode aktiviteter til beste for klubben og byen, og satser spesielt på å bidra til å styrke arbeidet med barne- og ungdomsfotballen på jente- og guttesiden i klubben. Samarbeidet omfatter også flere spennende supporteraktiviteter, sier sponsorsjef Rasmus Aarflot i OBOS.

OBOS Tribunen
Innbyggerne i Fredrikstad og FFK-tilhengerne vil neste år også se at OBOS blir enda mer synlige i bybildet og på stadion. Innholdet i samarbeidet vil bli presentert nærmere fremover, som omfatter supporteraktivering, barne- og ungdomsfotball og samfunnsoppdrag.

En av tribunene – tidligere Kirkens Bymisjon-tribunen – vil fra neste sesong få navnet OBOS-tribunen, mens Kirkens Bymisjon får plass på draktene sammen med OBOS. For FFK betyr avtalen et lite paradigmeskifte i klubben. Ikke bare har klubben nå en partner med på laget som virkelig kan bidra til å gjøre en forskjell i Fredrikstad, avtalen viser også at FFK igjen er interessant for nasjonale aktører. 

- Vi er utrolig glade for denne avtalen og alt den kan bety av aktiviteter, spesielt for barn- og unge i Fredrikstad. Ikke bare har klubben nå fått en partner med på laget som virkelig kan bidra til å gjøre en forskjell for folk i Fredrikstad, avtalen viser også at FFK igjen er interessant for store nasjonale aktører. Vi gleder oss veldig til å presentere detaljene i avtalen i tiden som kommer, og kan garantere at mange vil bli svært fornøyde med planene til OBOS og FFK for årene som kommer, sier Joacim Heier.

Helt ny kommersiell strategi
FFK har gjennom comebacket til toppfotballen vist at interessen for klubben fortsatt er sterk. Uansett om man måler markedsverdi via tilskuertall, seertall eller web-trafikk, så er de røde og hvite plassert en divisjon opp. Det er imidlertid ikke markedsinntektene. Derfor har klubben, i kraft av Espen Østerhaug, gjennom 2021 arbeidet frem en ny kommersiell strategi, omstrukturert markedsarbeidet og bemannet opp markedsavdelingen. 

- Vi er ute og treffer partnerne nå, både eksisterende og nye potensielle. Vi opplever at den nye kommersielle strategien vår blir tatt godt i mot, og at partnerne våre har tiltro til klubben og ønsker oss opp og frem, både på og utenfor banen. Vi merker en gryende entusiasme i byen blant et veldig spennende og bredt spekter av partnere, og som alltid ønsker vi også å knytte til oss nye partnere for å styrke nettverket vårt ytterligere, med det er vi utrolig fornøyde med at OBOS nå går inn i klubben. Forteller Salgs- og Markedsleder Anders Østli.