OBOS har 3 nominasjoner til ESA Awards

OBOS er nominert i hele tre kategorier i ESA Awards som eneste norske selskap

Prisen deles ut i februar av European Sponsorship Association.

Det er aktiveringen av Skitour2020 og prosjektet OBOS Jubel som har oppnådd nominasjonene. Nominasjonene er i kategoriene Best Use of Digital Channels (inc Social Media) og Sport Sponsorship €1M - €5M for Skitour2020 og Best Ethical Response to COVID-19 for OBOS Jubel.

ESA Awards henger veldig høyt i sponsorbransjen, og er selve Europamesterskapet i sponsing med caser sendt inn fra hele Europa. Nåløyet er trangt for å komme på en såkalt «shortlist». I «Sport sponsorship» kjemper vi blant annet mot sponsoraktiveringer for Liverpool FC, Team GB (det britiske OL-laget), Bundsliga-klubben Hoffenheim og Verdenscupen i rugby. Vi er derfor både ydmyke og ekstremt stolte over nominasjonene. Det må være på sin plass å si at jubelen sto i taket da mailene om nominasjonene tikket inn i dag.

Ruth Luke i ESA skriver til oss: “The judges were impressed by this year’s strong standard of entries, so reaching the shortlist more than once is a fantastic achievement!”

Tre nominasjoner er rett og slett fantastisk, sier Hege Irene Asplund som har vært prosjektleder i OBOS for begge prosjektene. Et godt sponsorarbeid starter med klare mål for hva en skal oppnå. Deretter kommer gode ideer på hvordan en skal nå det målet. Vi visste at vi hadde nådd målene våre. Men det er alltid gøy å teste jobbene mot andre. På den måten lærer vi. Og det gjør oss også bedre, avslutter Hege. Disse nominasjonene vil hun dele med både Norges Skiforbund og JCP.

Det er gøy med partnere som tør å tenke nytt og innovativt, samt å skape en ny type oppmerksomhet innenfor de gitte rammene. I løpet av de 10 dagene Skitour 2020 varte begynte både publikum og TV-kameraene å elske maskotene som skapte et engasjement både innenfor tradisjonelle media flater og nye media flater. Vi gleder oss over suksessen og ikke minst å fortsette og jobbe med OBOS. OBOS er en partner som tør å utfordre oss, og de utfordringene tar vi på strak arm sier Petter Ekran, markedsansvarlig i Skiforbundet.

Det er en takknemlig oppgave å jobbe i byrå med kunder som OBOS. Sammen skapte vi Norges første TikTok-suksess og en annerledes markedsaktivitet. Innovative og effektive sponsoraktiveringer som dette har blitt en viktig nisje for oss i JCP og da er det gøy å måle krefter med Liverpool og verdenscupen i Rugby, sier Kim Reksten Grønneberg, rådgiver i JCP PRAD

ESA Awards deles ut i februar.

Kontaktpersoner:
Hege Irene Asplund, OBOS