NYTT STYREMEDLEM: KRISTIAN

Kristian Kirkvaag er født og oppvokst i Oslo. Han har tidligere jobbet i TV, men de 10 årene har han imidlertid tilbragt i Gyro, og der er han fremdeles.

Han mener venner og kolleger vil beskrive han som energisk, erfaren og på jakt etter nye muligheter og opplevelser.

Hva motiverer deg mest?

- Når vi lykkes i å nå mål, lage prosjekter som vi tror på og som gjør at oppdragsgiver lykkes. Men mest av alt gode kolleger og gode kunder og leverandører.

Hva gleder du deg mest til å gjøre når samfunnet er tilbake til «normalt»?

Jeg har noen prosjekter som skal realiseres da!! Med det sagt, tiden vi er inne i nå forandrer nok det vi bare husker som  «normalt» for alltid. Mer enn vi tror.

Hvorfor stilte du da valgkomiteen kontaktet deg?

For å bli kjent med nye mennesker. Jeg er genuint opptatt av å forsterke betydningen av vår bransje.

Hva synes du det er viktig å få frem i foreningens arbeid?

Jeg starta jo opp i dette styret i det Covid-19 slo til, så det er blitt annerledes enn forventet. Jeg ser jo betydningen av en sterk bransjeforening i disse tider, det tror jeg mange av medlemmene også gjør. Det tok tross alt 4 måneder før et departement tok til fornuften og sa de representerte vår bransje. Det sier litt om dem, men også oss.

Er det noe du syntes er bra som allerede er gjort i foreningen?

Mye bra er gjort og det er mye som kan bli bedre.

Er det noe det kan gjøres mer eller mindre av?

Det vil tiden vise. Tidene vi lever i byr på muligheter - også for foreningen som en sterk bidragsyter til at hele industrien på sikt bare blir bedre og mer relevant for flere.

Hva kan du bidra med inn i foreningen?

Erfaring.

Hvordan tror du bransjen vil ha utviklet seg om 10 år?

Da er bransjen sterkere enn noen gang.  Og vesentlig annerledes.

Hva mener du er den største utfordringene spons- og event bransjen står overfor?

Akkurat nå covid-19. Langt fra alle av våre kolleger og selskaper vil overleve denne perioden. Så det blir å bygge opp, fornye og forsterke. Møteplasser er viktige rom i et samfunn. Vi får næring av og møtes, dele, lære og bli inspirerte. Alle jeg snakker med savner dette allerede. Men nå er folk generelt sett mer preget av frykt enn fornuft. Det er forståelig - men en direkte inngripen i folks frihet, og svært usunt på sikt.

Hvilken utfordringer tenker du at foreningen står overfor?

Til enhver tid mange utfordringer. Heldigvis vil jeg si. Men vi bør være en representant for flest mulig aktører og et sterkt talerør for våre medlemmer. Vi må evne å bli hørt, og tydeliggjøre hvem vi representerer gjennom aktiv dialog i deler av den til enhver tid pågående samfunnsdebatten. Det er ikke lett - men ikke umulig.

Tekst: Julie Skrøder

01. sept 2020