Nytt medlem som betyr.no

Detbetyr.no er et nytt rådgivnings- og kommunikasjonsbyrå som har spesialisert seg på sosio-sponsing og samarbeid mellom kommersielle merkevarer og ideelle organisasjoner.

Detbetyr.no har akkurat meldt seg inn i Sponsor- og Eventforeningen.

- Vi ønsker å bistå bedrifter med å etablere og aktivere samfunnsengasjement gjennom samarbeid med ideelle organisasjoner, forklarer daglig leder i Detbetyr.no Maria Høivik Rugaas.

- Når en merkevare skal delta i samfunnsutvikling – noe som etterspørres i større og større grad av forbrukere og medarbeidere, så er det viktig at de gjør det på rett måte, fortsetter Høivik Rugaas.

Selskapet setter fokus på at det å skape troverdighet og reel samfunnsverdi, er veien å gå for å nå dagens mer bevisste kunder.

- Og vi i Detbetyr.no ser at det i dagens marked er behov for profesjonell rådgivning når merkevarer skal gå fra å være produktleverandører til samfunnsaktører. Så her kommer vi inn som en ny og annerledes aktør i kommunikasjonsbransjen, forteller hun.

Høivik Rugaas, som har jobbet mange år i humanitærbransjen, forteller videre at norske bedrifter i mange år har gitt penger til gode saker og hatt langvarige samarbeid og sosio-sponsorat, uten at kunder eller ansatte nødvendigvis vet om det.

- Det har skjedd store endringer de siste årene innen bruken og aktiveringen av bedrifters samfunnsansvar. I dag er det helt greit å bruke de pengene man investerer i samfunnsutvikling til å bygge merkevaren, forklarer hun.

I følge Høivik Rugaas finnes det gode eksempler på bedrifter som har løftet sitt samfunnsengasjement langt frem i markedskommunikasjonen, som for eksempel IKEA, TOMS og Patagonia.

- Det å samarbeide med en ideell organisasjon er en smart måte å sette handling bak sitt samfunnsengasjement på. Mange PR-byråer bruker kundens markedsbudsjett til å formidle eller mene noe om et samfunnsproblem. Vi mener det er viktig å også bidra til å løse de problemene man snakker om. Walk the talk!, oppfordrer en engasjert Høivik Rugaas.

Selskapet ser for seg at de skal dele inspirasjon og innhold om merkevarer.

- Det er helt naturlig for oss å bli en del av bransjenettverket til Sponsor- og Eventforeningen, sier Høivik Rugaas.

Les mer om Detbetyr.no HER

29. mai 2017