Nytt medlem: Meeting Management

—Vi trenger en bransjeorganisasjon som taler vår sak, sier Ingrid Eide, Partner & daglig leder

Meeting Management er et veletablert selskap som har arrangert og formidlet kurs, konferanser og messer helt siden 1987.

Selskapet har hatt stor vekst siden Anne-Ki Roy Kristoffersen og Ingrid Eide kjøpte selskapet vinteren 2015. De oppnådde å bli Gasellebedrift både i 2018 og 2019, og fremtiden så lys ut. Så kom Covid-19 pandemien.

- Det var som å skru av en bryter 12. mars forteller daglig leder og partner i selskapet, Ingrid Eide.

Det aller meste av konferanser og møter ble kansellert i løpet av noen få uker. De største messene ble det selvfølgelig umulig å gjennomføre.

- Det som bekymrer oss nå er at de aller største arrangementene for vinteren 2021 også utsettes. Selv om mange arenaer er store nok til å gjennomføre med gode smitteverntiltak, så er det ikke mulig på grunn av begrensningene som myndighetene pålegger oss. Inntektsgrunnlaget vårt forsvant nærmest over natta, og har vært fraværende det siste halve året.

- Vi har i denne tiden sett viktigheten av tilknytning til en bransjeorganisasjon og et fellesskap som taler vår sak. Derfor var tiden nå inne for å bli medlem av Sponsor- og Eventforeningen. Det er viktig å stå sammen med kolleger i bransjen for å tydeliggjøre hvor alvorlig situasjonen er for alle som jobber med konferanser, messer og event. For ikke å snakke om ringvirkningene til alle underleverandører vi benytter i vårt arbeid.

- Et medlemskap vil dessuten kunne gi oss viktige bransjeoppdateringer, faglig påfyll og ikke minst et utvidet nettverk, utdyper Anne-Ki Roy Kristoffersen, partner i selskapet.

- Vi tenker positivt, og vi gleder oss til å kunne se kolleger og kunder «live» igjen, selv om vi fortsatt en tid må avstå fra gode klemmer og varme håndtrykk. Vi vektlegger personlig engasjement og service i arbeidet med å finne det beste konferansestedet for kunden, og det skal vi forhåpentligvis fortsette med i mange år, avslutter Eide.

Toppbilde: Anne-Ki Roy Kristoffersen og Ingrid Eide

8. sept 2020