Nytt medlem: Felleskjøpet

- Vi ønsker mer kompetanse innen spons, og å komme inn i et nettverk hvor vi kan lære av andre som har kommet lengre enn oss.

Det forklarer Trond Østby, Spons- og eventsjef i felleskjøpet.

- På den måten vil vi få spons opp på et annet nivå enn der vi er i dag. Spons må i praksis bli et viktig element i vår markedsmiks, som støtter opp om vår forretningsstrategi.

Han forklarer videre at de ønsker å gå fra en situasjon hvor spons er mest en støtteaktivitet til at det blir et viktig markedsverktøy.


- Planen for oss nå de neste ukene er å få på plass en god sponsorstrategi, og deretter finne et godt sponsorobjekt.

Felleskjøpet er en samvirkebedrift som er eid av 44 000 bønder. Det er en av Norges større bedrifter med en omsetning på 15,5 mrd. og 3 600 ansatte.

- Vi er landets største leverandør til landbruket, av både produkter, løsninger og kompetanse og i ferd med å bygge opp en faghandelskjede på over 200 butikker i Norge og Sverige, avslutter han.

Les mer om vårt nyeste medlem her

 

Toppbilde: Felleskjøpet

Tekst: Julie Skrøder

9. jan 2018