Nytt medlem: Dund AS

Dund AS ble etablert på slutten av 2017, og partnerne Jøran Aulin-Jansson og Arne Horvei har utviklet og sikret seg rettighetene til verdensmesterskapet i sjakkformen Fischer Random.

Dund AS arrangerte det uoffisielle verdensmesterskapet i sjakkformen Fischer Random på Henie-Onstad kunstsenter i februar 2018. Nå tar de mesterskapet til neste nivå, og skal arrangere det aller første verdensmesterskapet i sjakk som består av online kvalifisering og fysiske finaler. Og det aller første verdensmesterskapet i sjakk med finaler i Norge.

De har allerede landet avtale med både NRK og VG om distribusjon i Norge.

- Vi skal gjøre noe så traust som sjakk til en spennende og interessant møteplass for både gjester og annonsører, og da er det veldig riktig for oss å bli en del av Sponsor og eventforeningen. Vi blir medlem både for å lære, for å få inspirasjon, og ikke minst bli enda bedre kjent med mulige samarbeidspartnere, forteller Arne Horvei fra Dund AS.

- Vi gleder oss til å arrangere det første verdensmesterskapet i sjakk med online kvalifiseringsrunder og fysiske finaler, og vi er veldig stolte av at det internasjonale sjakkforbundet (FIDE) anerkjenner dette som et nytt verdensmesterskap, fortsetter han.

- Alle som ønsker kan bli med på de innledende kvalifiseringsrundene, og vi skal ikke se bort fra at det finnes noen uslepne diamanter der ute som kan gjøre det riktig så bra i denne sjakkformen, og kanskje komme så langt at de kan få prøve seg mot verdenseliten, avslutter han.

Les mer om vårt nyeste medlem her

Toppbilde: Dund AS.

Tekst: Julie Skrøder