Ny treårig samarbeidsavtale

LO fortsetter som sponsor for hopplandslagene, og vil bruke rundt 39 millioner kroner på ny treårig samarbeidsavtale.

Det skriver Fri Fagbevegelse.

Avtalen, som vil gjelde fra 1. mai 2019 til 30. april 2022, innebærer at LO er hovedpartner for hopplandslagene for herrer og såkalt «eksponert» partner for kvinnelandslagene.

LO vil også være hovedsponsor for RAW Air og hovedpartner for kvinnenes World Cup på Lillehammer, skriver Fri Fagbevegelse.

En annen effekt av avtalen er at samtlige hoppere nå er medlemmer av LO-forbundet NISO. Det er også forhandlet fram en arbeidsskadeforsikring med Skiforbundet.

Sponsor Insight har foretatt målinger av synligheten for LO som sponsor for hopplandslagene. Disse viste at det blant de hoppinteresserte var 61 prosent som kjente til sponsorsamarbeidet. Blant disse var det 18 prosent som oppga å ha fått er mer positivt syn på LO.

Pengene som nå skal brukes de neste tre årene, rundt 39 millioner kronene, uten moms, har også en økonomisk plusside, skriver Fri Fagbevegelse. Sponsor Insight har beregnet at verdien av synligheten for den treårige avtalen som løper ut 1. april, har vært 155 millioner kroner.

 

Kilde: Fri fagbevegelse

Tekst: Julie Skrøder

1. april 2019