Ny sponsor for Skiskytterlandslaget

Fra og med neste sesong er det Odlo som kler opp skiskytterlandslaget, som ny offisiell sponsor og klesleverandør til Norges Skiskytterforbund (NSSF).

Den nye avtalen har en varighet på 4 år. Samarbeidet skal gjelde fra mai 2018 og varer ut OL-sesongen i 2022.

- Vi er henrykte over å igjen få jobbe tett sammen med et av de beste landslagene i verden. Odlo ble skapt i Norge, og dette samarbeidet viser hvor mye vår norske historie betyr for oss.De norske utøverne kjenner godt til kvaliteten og designet på produktene som de fra neste sesong av skal få prestere i, sier administrerende direktør i Odlo, Christophe Bézu i en pressemelding.

Norges Skiskytterforbund melder at de har hatt stor suksess gjennom årene med blant andre den mestvinnende vinterolympieren gjennom tidene, Ole Einar Bjørndalen. I tillegg har herrelaget deres vært rangert som det beste laget i IBUs verdenscup i flere sesonger.

- Vi er stolte av å komme på lag med Odlo igjen. Odlos norske arv kombinert med deres internasjonale ambisjoner er en perfekt match for NSSF. Skiskytterlandslaget har en stor fanskare i Norge, men har også en sterk posisjon internasjonalt. Vi setter oss høye sportslige mål, og derfor stiller vi også høye krav til utstyret vi bruker, sier generalsekretær Rakel Rauntun i Norges Skiskytterforbund.

(På toppbildet: Knut Are Høgberg, COO i Odlo og Magne Vikøren, markeds- og kommunikasjonssjef i NSSF)

Tekst: Julie Skrøder

23. oktober 2017