Ny langrennsavtale

Norges Skiforbund Langrenn har signert en ny samarbeidsavtale med Unilabs.

Unilabs Norge er en privat leverandør av røntgenundersøkelser og total leverandør av laboratoriemedisin.

Avtalen mellom NSF Langrenn og Unilabs streker seg over tre år. Med denne avtalen oppnår Unilabs eksponering på herrer allround og mulighet til å involvere og aktivisere egne ansatte.

- Selvfølgelig ønsker vi ikke at våre utøvere skal bli skadet eller syke, men når noe inntreffer er vi ofte avhengig av hjelp utenfra. Denne avtalen vil også være med på å øke helseteamets kompetanse, og et profesjonelt samarbeid som vil komme våre utøvere til gode, mener administrativ leder for helseteamet i langrenn i Norges Skiforbund, Torger Hansen.

Unilabs Røntgen og Laboratoriemedisin er stolte av å være samarbeidspartner med Norges Skiforbund Langrenn. Avtalen sikrer langrennslandslaget undersøkelse ved sykdom, uhell og skader og behandlingshjelp ved gitte tilfelle. Unilabs får også mulighet til å involvere og aktivisere egne ansatte. Salgs- og markedsdirektør, Renate Hedenstad, forteller at de er kjempestolte av å få lov til å støtte skilandslaget og gleder seg til samarbeidet.

- Torger Hansen, som er administrativ leder for helseteamet i langrenn i Norges Skiforbund, melder at de selvfølgelig ikke ønsker at utøvere skal bli skadet eller syke, men når noe inntreffer er de ofte avhengig av hjelp utenfra. Denne avtalen vil også være med på å øke helseteamets kompetanse, og et profesjonelt samarbeid som vil komme våre utøvere til gode, sier Hedenstad.

Unilabs Norge er en del av Unilabs globalt, med mer enn 7500 ansatte fordelt på 12 land.

(Kilde: skiforbundet.no)

2. oktober 2017