Ny kommersiell leder i Lund Gruppen

Jens Hveem takker for seg i TV 2, og blir ny kommersiell leder i Lund Gruppen Arrangement!

Hveem kan vise til imponerende salgsresultater- og høy kvalitet på arbeidet han legger bak seg etter ti år i TV 2s markedsavdeling, skriver LGA i en pressemelding.

På veien inn i LGA tar Jens Hveem med seg en 15 år lang salgserfaring fra mediebransjen- og fra tett samarbeid med flere av Norges største annonsører.

- LGA har en helt spesiell profesjonalitet, og et veldig godt omdømme. Det er imponerende å se hvor spektakulære festivaler Lund Gruppen Arrangement klarer å skape! Dette vekker en stor nysgjerrighet i meg, og det blir spennende å se hvor veien vil ta oss videre, sier Hveem.

Tidligere i livet sto Hveem foran et veivalg mellom en karriereretning innen sport eller musikk. Den gang falt valget på sport, og nå er tiden inne for å satse på musikk- og festivaldrift.

- Jeg ser et enormt utviklingspotensial i LGA, og det er akkurat derfor jeg sitter her i dag. Jeg er spesielt imponert over at Jul i Vinterland hadde 2,6 millioner besøkende i 2019. Så gleder jeg meg til å ta del i en fornyet Elvefestival, Kongeparken, Skånes Djurpark, Palmesus, og i Landstreff Stavanger – en musikkfestival for ungdom som er langt over det jeg kjente til da jeg selv var ung, forteller Hveem. 

Daglig leder i LGA, Magnus Lund, ser fram til å satse på en videre forsterking av LGAs merkevare med Jens Hveem på laget.

- Jens sitter på en viktig kompetanse som vi kommer til å få god nytte av som leder for den kommersielle avdelingen, og som del av ledergruppen i selskapet. Tilstedeværelsen av annonsører på de plattformene mennesker benytter seg av i dag, har aldri vært viktigere. Med 3,6 millioner gjester på tvers av alt vi gjør, gleder vi oss over at Jens er med på laget for å videreutvikle eksisterende- og nye prosjekter, sier Lund.

 

Toppbilde: Jens Hveem, og daglig leder i LGA, Magnus Lund. Foto: LGA

16. jan 2020