Ny generalsponsor

Sport 1 blir ny generalsponsor i Birken. De tar dermed over plassen som VW har hatt i mange år.

Sport 1 har «alltid» vært samarbeidspartner i Birken og har reforhandlet avtaler igjen og igjen siden 1993, melder birkebeiner.no. Nå blir Sport 1 generalsponsor, som er det øverste sponsornivået i Birken. Avtalen har en varighet på fem år.

- Sport 1 er en svært god og viktig samarbeidspartner for oss, sier markedssjef i Birken, Ingunn Rønningen Kleven.

Hun forteller videre:

- Sport 1 har en profil som passer Birken godt og har butikker som sørger for at våre deltakere får det beste og mest riktige utstyret de har behov for når de skal delta på våre arrangement. Ni utvalgte Sport 1 butikker har tittelen «Birkenbutikk». I tillegg har Sport 1 og Husumgruppen svært gode salgsmesser under alle Birkenarrangement som både deltakere og lokalbefolkning nyter godt av.

Ingunn Rønningen Kleven

Birken er en ideell organisasjon hvor overskuddet i sin helhet går tilbake til idretten i regionen. Arrangementene gjennomføres med stor grad av frivillighet og dugnad.

- Sport 1 er meget fornøyde med ny forlenget avtale og oppgraderingen til generalsponsor, sier Espen Dybvig markedssjef i Sport 1 gruppen.

Sport 1 sin visjon er å bidra til at det norske folk orker mer.

- Birken har med sine arrangementer helt klart vært en sterk bidragsyter til å få folk i form og det er en viktig grunn til at vi forlenger avtalen, forteller Dybvig til birken.no

Sport 1 er en sportskjede med 198 lokalt eide sportsbutikker.

Birken er tuftet på den historiske birkebeinerferden over fjellet i 1205/1206. I 2018 arrangeres Birkebeinerrennet for 80. gang. Birken har tilsammen 22 arrangement fordelt på ski, løp og sykkel.

(Kilde: birkebeiner.no)

8. januar 2018