Ny deling

- Onsdag gikk Fagforum av stabelen. Selv værgudene var med oss, forteller Hege Mauroy daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen.

Denne gang var det The North Face og Berre, We Are Live og Unicef Norge som delte av sine erfaringer.

Formatet på Fagforum er gitt, med felles oppstart og felles oppsummering.

- Mellom her er det en times faglig deling før det ble mer mingle og et glass på oss alle. Denne gang på vårt nye Fagforumsted; Louise Restaurant & Bar på brygga, sier Mauroy.

Stemningen og praten tyder på at deltakerne er fornøyde. Styremedlem Lars Brockstedt Svendsen geleidet forsamlingen fjellstøtt gjennom.

- Det var en veldig bra samling og et spennende format, forteller Serenander, ansvarlig for Klubb Ullevaal ved Ullevaal Stadion.

Han deltok, sammen med 12 andre, i den gruppen der Caroline og Helen fra UNICEF ga et innblikk i UNICEF sitt arbeid med «Corporate Partners» - og han berømmer samtidig Unicef sin åpenhet og vilje til å dele.

- Jeg tror samtlige fikk en større forståelse for den fokus blant annet UNICEF legger på FN sine bærekraftige utviklingsmål (SDG) i de samarbeidsavtalene de inngår, sier Serenander.

I dialogen mellom UNICEF og samarbeidspartnerne finner de sammen en skreddersydd samarbeidsform, med et ønske om langsiktige avtaler. 

- Man har også erfart, at det i de selskapene UNICEF samarbeidet med over lang tid, så har det skapt et sterkt engasjement blant de ansatte i bedriften. Vi ser også at måten samarbeidene blir presentert og kommunisert utad er i en positiv utvikling, forteller Serenander.

- Da jeg dro fra Fagforum var jeg både inspirert og hadde lært mye nytt, spesielt av Christian fra We Are Live og hvordan de jobbet sammen med kunden for å få "Wanted" til å bli en så stor suksess, sier Marte Strand prosjektleder i Fieldwork.

- Det var veldig kult å få en kjapp innføring i målgruppen Generasjon Z, som kampanjen rettet seg mot. Vi lærte det utrolig nyttige begrepet "ego-is", som betyr at i dagligvare er bokser på 0.5 liter is er en enmannsisboks. 0,5 liter er ganske mye is! 

Strand forteller videre at det var veldig fint å få muligheten til å bli kjent med en litt mindre gruppe og være med på å stille spørsmål og diskutere spesifikke cases.

- Det gir en nærere relasjon mellom deltagerne, og da blir det jo så mye lettere å snakke sammen i minglingen etterpå også, sier hun. 

Pål Løwe, rådgiver i Heia de som vinner, deltok i gruppeprat med The North Face og Berre – om Toppturfestivalen til Svalbard.

- Det var en superfin samling, veldig hyggelig og utmerket faglig, sier han. 

Løwe fortetter at The North Face har et slagord. Dette bruker Anders & Lasse også i sitt daglige arbeid: «Never stop exploring».

- Ett godt sitat både i det daglige arbeidet og i vår nettverksbygging.  Aldri gi opp, alltid møte nye mennesker, alltid tenke positivt og kreativt, en dag gir det resultater, avrunder Løwe.

Serenander, Strand og Løwe oppsummerte hva hver sin gruppe. Her ser du noen glimt fra resten av ettermiddagen:

 

 

 Neste arrangement er Frokostmøte 31. mai. Invitasjon kommer til en postkasse nær deg.

 

 

 

Tekst: Hege Mauroy

27. april 2018