Ny avtale

Norsk Tipping har inngått en fireårsavtale som hovedsamarbeidspartner for Norges Fotballforbund

- Norsk Tipping er stolte og glade for å videreføre vårt gode samarbeid med Norges Fotballforbund i nye fire år. Sammen skal vi løfte og bygge bredden i norsk fotball. Gjennom Grasrottreneren sikrer vi gode trenere og rollemodeller for barn og unge rundt om i hele Fotball-Norge. Det er også viktig for oss å styrke og synliggjøre jente- og kvinnefotballen, sier Åsne Havnelid, administrerende direktør i Norsk Tipping.

Den nye samarbeidsavtalen omfatter ikke de to øverste divisjonene på herre- og damesiden, melder Framtid i Nord.

- For Norsk Tipping betyr det en større satsing på bredden og grasrota lokalt. Samtidig ønsker vi sammen med fotballen å bygge landslagene til våre fremste flaggskip og rollemodeller, sier Havnelid.

Den totale verdien på samarbeidsavtalene mellom NFF og Norsk Tipping har en verdi på 25 millioner kroner per år.

- Jeg er på vegne av norsk fotball glad for at Norsk Tipping gjennom denne avtalen forsterker sitt engasjement i fotballen. Sammen skal vi styrke trenerkompetansen i barnefotballen gjennom Grasrottreneren, og sammen skal vi løfte fram det viktige arbeidet som gjøres med Fair play, og mye mer, sier generalsekretær i NFF, Pål Bjerketvedt, ifølge Framtid i Nord.

Pål Bjerketvedt, NFF

Den nye avtalen innebærer at Norsk Tipping ikke lenger sponser Eliteserien, som er det nye navnet på Tippeligaen.

(Kilde: Framtid i Nord)

8. mars 2017