Ny avtale signert

Norges Skiforbund Langrenn og Active Brands har forlenget samarbeidet for fire nye år frem til 2022.

- Active Brands og merkevaren Dæhlie er veldig stolte over at verdens beste skiløpere også for den kommende fireårs-perioden ønsker å trene og konkurrere året rundt i våre produkter, sier Øystein Bråta, Managing Director Nordic i Active Brands.

Han fortsetter:

- Sesongen vi har lagt bak oss har vært spesiell, men for Active Brands har det aldri vært noen tvil om vi ønsker å fortsette samarbeidet. For oss betyr dette å fortsette en offensiv strategi med fokus på innovative produkter.

Bråta forteller at de ønsker å være en støttespiller og gi disse fantastiske utøverne det aller beste utgangspunkt for å prestere også i fremtiden.

Espen Bjervig i Norges Skiforbund og Øystein Bråta i Active Brands signerte avtalen etter elitelagenes testløp i Holmenkollen.

Skiforbundet skriver at for Active Brands er det svært viktig at avtalen ikke bare inkluderer eliten, men også er med på å støtte oppunder arbeidet som gjøres ute i langrennsnorge for å fremme skisporten og dyrke frem morgendagens helter.

- Vi er glade og stolte over denne fornyede tilliten fra en svært viktig samarbeidspartner, sier Espen Bjervig, administrativ leder i Norges Skiforbund Langrenn.

Bjervig forteller videre:

- Denne betydelige, økonomiske avtalen sikrer vår ambisiøse satsing ved at norsk langrenn får tilgang til en innovativ bekledning som står for kvalitet, funksjonalitet og god design. At avtalen med Active Brands inngås allerede nå betyr at vi har forutsigbarhet og et etablert samarbeid som vi ønsker å videreutvikle.

Avtalen har et stort omfang melder skiforbundet og inkluderer alle lagene i elite, para, rekrutt og junior, samt Team Veidekke regionalt inkludert alle lags støtteapparat.

(Kilde: skiforbundet.no)

2. mai 2017